اصفهان در زمینه آموخته های دینی الگو است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در زمینه آموخته های دینی الگو است و برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت از نیازهای اساسی جامعه دینی به شمار می رود، گفت: لازم است همگان با اعتقاد بر آنچه در قرآن می خوانیم در عمل به رفتار قرآنی و حرکت در مسیر بندگی کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر شنبه در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد :با وجودی که استان اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی، تاریخی، میراثی و مظهر هنر معروف است و همه بر این اساس از این شهر سخن می گویند، اما اصفهان امروزه نه تنها در این عرصه ها به خوبی حضور پیدا کرده بلکه به عنوان یک پایگاه قرآنی در طول دوره تاریخ نیز شناخته می شود.

وی افزود: اصفهان در دوره صفوی و مشروطه یکی از کانون های قرآنی، دینی و اسلامی بوده و علمای بزرگ تشیع مردم را به آزادی، دینداری و اخلاق دعوت می کردند و خود محور اتحاد و یکپارچگی مردم بودند؛ آنها همیشه بر اساس آیات قرآن تاکید می کردند که نه ستمگر باشید و نه ستم پذیر و به دنبال ایجاد جامعه ای درخور زندگی انسانهای شایسته بودند.

نوروزی با بیان اینکه  قرآن کتاب همه درس ها و سرلوحه همه کارها است، گفت: اصفهان همیشه در عرصه آموخته های دینی الگو بوده و درخشیده و در دوران دفاع مقدس، شهدای زیادی را تقدیم اسلام و جمهوری اسلامی کرد و علت آن همین آموخته های دینی است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین جشنواره هایی که نیاز حیاتی بشری است، بتوانیم به آیات قرآن ایمان داشته و عمل کنیم؛ چراکه اگر به یک آیه از قرآن کریم  عمل کنیم برای جامعه قرانی کافی است.

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم همه علاقه مندان و اهل مذهب تشیع به آنچه که میگوییم و آنچه که در این ایام می خوانیم، به پشتوانه آیات قرآن در این لباس خدمت به خدمت گذاری ادامه دهیم.

کد خبر 344672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.