جاکارتا اولین تجربه قایقرانان ایران در آب‌های خروشان

سرمربی اصفهانی تیم ملی قایقرانی اسلالوم بانوان گفت: رقبای سختی در جاکارتا داریم که قطعاً سخت تمرین می‌کنند اما قایقرانان ایرانی هم از لحاظ روحی و تکنیکی در شرایط خوبی به سر می‌برند.

کتایون اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط اردوی تیم ملی اسلالوم بانوان که در حال حاضر در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: قایقرانانِ سه رده سنی نوجوانان، جوانان و آزاد در قالب اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های المپیک، جوانان و بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌شوند.

وی ادامه داد: المپیک نوجوانان مهرماه در بوینس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود، جوانان (کمتر از ۱۸ و ۲۳ سال) برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که اوایل آبان ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود، خود را محک می‌زنند و نفرات برتر رده‌های سنی مختلف نیز آماده اعزام به رقابت‌های آسیایی جاکارتا می‌شوند.

اشرف افزود: هفتمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی اسلالوم بانوان رده سنی بزرگسالان و ششمین مرحله اردوی تیم ملی اسلالوم بانوان رده سنی جوانان از روز چهارشنبه دوم خرداد ماه در رودخانه کرج آغاز و تا ۱۱ خرداد ماه ادامه دارد. پس از پایان این مرحله از اردوها، قایقرانان استراحتی کوتاه خواهند داشت و مجدداً مرحله آخر اردوی تدارکاتی در تهران آغاز می‌شود که در نهایت نفرات برتر منتخب که یک آقا و خانم در رشته کایاک و همچنین یک آقا و خانم در رشته کانو است، به رقابت‌های آسیایی جاکارتا اعزام می‌شوند.

سرمربی اصفهانی تیم ملی قایقرانی اسلالوم بانوان گفت: پس از برگزاری یک دوره مسابقات انتخابی، در رده سنی نوجوانان یک خانم و یک آقا در رشته کانو راهی مسابقات المپیک آرژانتین می‌شوند اما، با توجه به اینکه ایران میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است، ایران با ترکیب کامل خود که متشکل از سه قایقران در رشته کایاک و سه قایقران در رشته کانو است، در دو بخش آقایان و بانوان در این تورنمنت حاضر می‌شود.

اشرف در مورد پیش‌بینی خود از انتخاب قایقرانان اصفهانی در آخرین مرحله از اردوها، تصریح می‌کند: راهیابی قایقرانان اصفهانی تا این مرحله از اردوها فوق‌العاده بوده است و باید تا برگزاری مسابقه انتخابی اصلی، صبر کرد اما، فکر می‌کنم احتمال انتخاب قایقرانان اصفهانی برای حضور در رقابت‌های جاکارتا، بالای ۷۰ درصد و یا حتی بیشتر از این مقدار باشد.

وی با اشاره به اینکه قایقرانان هم از لحاظ روحی_جسمی و هم تکنیکی در شرایط خوبی به سر می برند، ابراز امیدواری کرد: تا زمان برگزاری مسابقه انتخابی، قایقرانان بتوانند خود را به مرحله کامل آمادگی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا برسانند.

سرمربی اصفهانی تیم ملی قایقرانی اسلالوم بانوان با بیان اینکه تا مسابقات برگزار نشود نمی‌توانم در مورد کسب نتیجه صحبت کنم چراکه همه رقبا سخت در حال تمرین هستند، تأکید کرد: رقبای اصلی ما در جهان ژاپن و چین و در سطح آسیا تایلند، تایپه و قزاقستان است و باید ببینیم برای این دوره از رقابت‌ها در چه سطحی از آمادگی خواهند بود.

اشرف بازی‌های آسیایی جاکارتا را اولین تجربه حضور قایقرانان ایرانی در آب‌های خروشان عنوان کرد و افزود: مسابقات انتخابی نفرات اصلی ۳۱ تیرماه در تهران برگزار می‌شود و پس از آن اردوی تدارکاتی در ترکیه خواهیم داشت. این اردو آخرین مرحله از اردوها و متصل به اعزام خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: هیئت قایقرانی استان اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان از قایقرانان اصفهانی منتخب برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا حمایت کنند چراکه این ورزشکاران جایگاه خوبی در سطح کشور دارند و حمایت از قایقرانان باعث تقویت روحیه آن‌ها می‌شود.

کد خبر 344639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.