ورودی "تشریفات" سامان می‌یابد

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: طرح ساماندهی ورودی تشریفات ( فرودگاه) در سال جاری با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

مسعود کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیشینه تاریخی شهر اصفهان بر باغ راه، بازار و میدان استوار است، اظهار کرد: چهارباغ که در کل جهان به شکل باغ راه معروف است، یکی از امتدادهای با ارزش تاریخی شهر اصفهان محسوب می شود.

وی افزود: طرح چهار باغ که معروفیت جهانی دارد از سوی شیخ بهایی در دوران صفویه تهیه شد که به صورت یک مسیر قدرتمند حدفاصل دولت خانه صفویه تا رودخانه و پس از آن تا کوه صفه ادامه داشت.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته باغات، استخوان بندی اصلی شهر اصفهان را تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: در جداره خیابان چهار باغ، باغاتی با ابعاد و اندازه متناسب و تفکیک های بسیار ویژه ای وجود داشت که متعلق به وابستگان و سران حکومتی بود و با نام های مختلفی مثل باغ زرشک و باغ هزار جریب نام گذاری شده است.

کریمیان گفت: با توجه به اینکه اکنون حومه شهر اصفهان پتانسیل طراحی و اجرای باغ‌راه های بی‌شماری را دارد، می توان از این ظرفیت در برنامه‌ریزی ها برای ساماندهی ورودی‌های شهر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ورودی هر شهر، شخصیت، فرهنگ شهری و نیز قدرت مدیریت شهر را بازگو می‌کند، اظهارکرد: شهرداری اصفهان به منظور ایجاد نظم و انضباط در ورودی تشریفات از سمت فرودگاه، ردیف های درختکاری و کاشت باغچه های گل و گیاه را برای این مسیر در نظر گرفته است.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: اقداماتی که برای این ورودی انجام داده ایم، سبکی از باغ‌راه است که بیشتر به نمایش گل‌ها و فضای سبز در جداره اصلی خیابان می پردازد.

کریمیان اضافه کرد: در حاشیه این ورودی مزارع کشاورزی بسیاری وجود دارد، بنابراین سعی کردیم کریدورهایی را به سمت بناهای تاریخی و دیدهایی را به سمت مزارع کشاورزی باز کنیم.

وی گفت:  طرح ساماندهی مسیر ورودی تشریفات تکمیل شده و ۳۰ میلیارد ریال بودجه نیز برای آن پیش بینی شده است که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار آن از سوی شهرداری منطقه ۱۰ و ۱۰ میلیارد ریال نیز از  محل اعتبارات شهرداری مرکزی تامین می شود.

مدیر معماری و طراحی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه مسیر ورودی تشریفات در خارج از محدوده شهری است، اجرای این طرح مشارکت اداره راه و شهرسازی را می طلبد.

کد خبر 344635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    4 0
    واقعا کل ورودیهای شهر اصفهان نیاز به بازنگری اساسی دارند.
  • سید US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    1 0
    و البته نور پردازی مرمت و نورپردازی کبوترخانه ها همچنین ساخت المان های از اصفهان کهن (مثل ساخت مناره های ورودی علم و صنعت) .