طراحی محور میانی چهارباغ بررسی می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی وارد مرحله جدیدی شده به طوری که ترافیک خودرو به صورت کامل و برای همیشه از این محور برچیده شد.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر چهارباغ عباسی به طورکامل مسدود شده و تنها خودروهای خدماتی که در بخش‌های مختلف امور اجرایی چهارباغ را انجام می دهند، حق ورود به این محدوده را دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه وسط چهارباغ عباسی حوض‌ها و آبنماهای قدیمی احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی در چند فاز اجرایی به شکل قدیمی خود احیا می‌شود، خاطرنشان کرد: طراحی محور میانی چهارباغ تهیه شده و قرار است هفته جاری در جلسه‌ای با معاون میراث فرهنگی کشور در اصفهان هماهنگی‌های نهایی را انجام داده و عملیات اجرایی احداث آبنما را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: تا پایان خردادماه عملیات محور میانی از میدان انقلاب آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه پیاده‌راه سازی شرق چهارباغ در محدوده منطقه سه از میدان امام حسین(ع) تا آمادگاه به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است، گفت: پیاده راه سازی از میدان انقلاب تا آمادگاه نیز تا پایان خردادماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و به موازات آن تا ۱۵ تیرماه عملیات عمرانی پیاده راه سازی چهارباغ و پیاده رو سازی جلوی مغازه ها به اتمام می رسد.

وی اظهارکرد: به تازگی پیاده راه سازی غرب چهارباغ که در دو بخش اجرایی می شود، آغاز شده است، بخش اول از میدان انقلاب تا آمادگاه است که تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدفاصل آمادگاه تا میدان امام حسین(ع) عملیات لوله گذاری تاسیسات آب و فاضلاب در حال انجام است، افزود: پس از اتمام عملیات خاکبرداری، عملیات اجرایی پیاده‌راه سازی آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه کل این محور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 344602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 0
    به نظر من اجرای رح پیاده راه سازی یا تشویق مردم به دوچرخه سواری و ... زمانی به نتیجه می رسد که جامعه به صورت کاملا ملموس با مزایای اینگونه طرح ها آشنا بشود بنابراین جامعه از لحاظ روانی همراهی بیشتری در اجرای این طرح ها خواهد داشت. پیاده را سازی چه مزیتی را به مردم معرفی خواهد کرد در صورتی که هنوز ماشین های شخصی! و موتورسیکلت ها بطور آزادانه در این پیاده راه ها در حال تردد هستند؟! من از خبرنگاران محترم ایمنا خواهشمندم با حضور در میدان نقش جهان و تهیه گزارش میدانی, این نقیصه بزرگ را به اطلاع مسئولین امر برسانند. بنده بارها در مورد حضور ماشین های شخصی و موتورسیکلت ها میدان نقش جهان, چهارباغ, پیاده راه سلامت, پارک شهیدرجایی و ... اطلاع رسانی کرده ام ولی متاسفانه هیچ کار مثبتی انجام نگرفته. بنده به عنوان یک شهروند حق دارم در شهرم جایی باشد که با آرامش قدم بزنم و صدای گوشخراش موتور بگوشم نرسد. به عنوان یک شهروند حق دارم در کنار فرزندم و بدون نگرانی از سلامت اش در مسیری قدم بزنم. حق دارم در میان همه ناملایمتی های فکری, خشکی زاینده رود, هجوم اجرها و دیوارهای آپارتمان ها و ساختمان ها در جایی, گوشه ای از این شهر آرامش داشته باشم ولی ...
  • سهیل IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    3 0
    سلام من با نظر آقای سعید کاملا موافقم و خانواده ها باید بتوانند از مزایای این طرحها استفاده کنند و این میسر نمی شود مگر با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مدیریت صحیح چرا که وجود موتور سیکلتها در این فضاها محیط رو نا امن کرده و عملا شما نمی توانی چه در پارک و چه در پیاده رو با اطمینان خاطر با فرزندانت حضور داشته باشی
  • سید US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    2 0
    یه فکری به حال متور سوارها بکنید آسایش مردم را سلب کردند در ضمن بجای ماشین های برقی، استفاده از درشکه و اسب دلنشین تره .
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    0 0
    در شهر اصفهان هر جا ورود ماشین ممنوع است ورود موتور آزاد است در پیاده‌رو‌ها ، پارک‌ها ، مسیر ویژه دوچرخه ، لاین بی‌آر‌تی ، روی پل‌های تاریخی و ... به نظر من شهرداری باید در ورودی این مکان‌ها موانعی رو قرار بده تا فقط دوچرخه بتونه عبور کنه و موتورها نتونند عبور کنند