بی توجهی به قوانین، پرونده های قضایی تیران را افزایش داده است

تیران-رییس دادگستری شهرستان تیران و کرون گفت: بی توجهی به قوانین در معاملات اقتصادی پرونده های قضایی تیران و کرون را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، مجید قربانی با اشاره به تشکیل ۵۰۰ پرونده تخلف اقتصادی در دادگستری این شهرستان اظهار کرد: عدم اطلاع و بی توجهی به قوانین در معاملات اقتصادی و همچنین تخلفات بعضی از بنگاه های فروش اتومبیل پرونده های قضایی تیران و کرون را افزایش داده است.

وی افزود: مردم در انجام معاملات اقتصادی نسبت به حق و حقوق خود و همچنین جنبه های مختلف قوانین باید آگاه باشند تا اینکه در انجام معامله شکست نخورده و یا طعمه افراد سود جو قرار نگیرند.

رییس دادگستری شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه امضا عهدنامه و قراردادهای سفید و حاوی محتوا توسط افراد یکی از تخلفات و اشتباهات در انجام معاملات اقتصادی بوده، تصریح کرد: افراد متخلف با اخذ امضا افراد در پای صفحه های قرارداد خالی از محتوای معامله اقدام به سودجویی و معاملات سوری کرده بودند که این چنین اتفاقاتی بسیاری از افراد را گرفتار کرده است.

وی ادامه داد: بی اطلاعی از قوانین و ساده لوحی در انجام معامله اقتصادی منجر به گرفتاری در مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای بعضی از مردم شهرستان تیران و کرون شده که نیازمند آگاهی بخشی به مردم و همچنین نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی بر بنگاه های معاملاتی است.

قربانی با بیان اینکه اعتماد بدون پشتوانه و غلط به هر فرد و گروهی مشکل ساز می شود، خاطرنشان کرد: باید دقت و توجه نسبت به مسائل اقتصادی و اجتماعی افزایش یابد و افراد هرگونه قرارداد و عهدنامه ای را بدون مطالعه و آگاهی از جنبه های مختلف نباید امضاء کنند.

وی اضافه کرد: دادگستری تیران و کرون مرکز ارایه مشاوره توسط کارشناسان حقوقی در ساعات اداری را برای کاهش پرونده های قضایی فعال کرده و باید فرهنگ بهره گیری از نظرکارشناسی در انجام فعالیت های حقوقی بیش از بیش در جامعه نهادینه کرد.

کد خبر 344590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.