کتمان مشکلات از سوی مسئولان باعث نارضایتی مردم می‌شود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: مردم مشکلات زیادی دارند که گاه آن‌ها را مطرح می‌کنند، اما برخی از مسئولان گویا از واقعیات جامعه خبر ندارند و تلاش می‌کنند این مشکلات را کتمان کنند که این مسئله باعث نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا، با تأکید بر ضرورت اخلاق‌مداری در جامعه، اظهار کرد: همه ما نیازمند رعایت مکارم اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه فقدان اخلاق در جامعه باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود، تصریح کرد: جامعه اخلاق‌مدار، جامعه‌ای است که همه افراد آن به حقوق دیگران احترام بگذارند و اجازه ندهند منفعت‌طلبی شخصی باعث تجاوز به حقوق دیگران شود.

معضلات اقتصادی، بن‌مایه مشکلات مردم

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش بودن دهم رمضان مصادف با سالروز شهادت حضرت خدیجه(س)، گفت: ازدواج پیوند مبارکی است که زن و مرد بوسیله آن متعهد می‌شوند در همه سختی‌ها و شادی‌ها، پشتیبان یکدیگر باشند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در حال حضر مشکلات اقتصادی ناشی از رکود و تورم در جامعه افزایش یافته است، تأکید کرد: در چنین شرایطی لازم است زن و مرد یکدیگر را حمایت کنند.

وی مشکلات مالی و اقتصادی را علت اصلی بسیاری از مشکلات روجین برشمرد و افزود: طرح پرونده‌های ناشی از اختلافات زوجین در محاکم قضایی منجر به زندانی شدن بسیاری از مردان به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه و بی‌سرپرستی زنان می‌شود.

بانک‌ها به مشکلات اقتصادی دامن می‌زنند

امام جمعه شهرضا با اشاره به مشکلات نظم بانکی کشور، اظهار کرد: بدترین مشکل جامعه ما در شرایط فعلی آن است که به محض تأخیر در پرداخت اقساط بانکی مشتریان، بلافاصله حساب ضامن‌ها مسدود و اجراییه قضایی صادر می‌شود که نتیجه چنین وضعیتی بی‌آبرو شدن مردم است.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: مسئولان بانک‌ها و قرض‌الحسنه‌ها باید بدانند که مردم در شرایط فعلی با مشکلاتی چون فقر، رکود اقتصادی و تأخیر در پرداخت حقوق‌ها مواجه هستند و منطق اسلامی حکم می‌کند در چنین شرایطی بیشتر با آنان مدارا شود.

وی تأکید کرد: در هرکجا حقی از مردم ضایع شد باید همه مسئولان تلاش کنند تا حقوق آنان را احیا کنند زیرا اساس دین و انقلاب بر همین منطق استوار است.

اینکه فقط سعی کنیم تا معترضان را به عقب برانیم کار درستی نیست

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: وقتی مردم نسبت به مسئله‌ای اعتراض می‌کنند باید سخن آن‌ها شنیده و برای حل مشکلات آنان تلاش شود، اینکه فقط سعی کنیم تا معترضان را به عقب برانیم کار درستی نیست.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه مردم ایران در هیچ کجا نسبت به حمایت از اسلام و انقلاب کوتاهی نکرده‌اند، اظهار کرد: مردم بهترین جوانان خود را در این راه تقدیم کرده‌اند، پس وقتی اعتراضی هم می‌کنند باید به آن رسیدگی شود.

 وی تصریح کرد: مردم مشکلات زیادی دارند که گاه آن‌ها را مطرح می‌کنند، اما برخی از مسئولان گویا از واقعیات جامعه خبر ندارند و تلاش می‌کنند این مشکلات را کتمان کنند که این مسئله باعث نارضایتی مردم می‌شود.

حمایت از کالای ایرانی نیازمند تلاش منسجم و ارایه برنامه راهبردی است

امام جمعه شهرضا با اشاره به شعار سال ۹۷ اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند تلاش، برنامه‌ریزی و عمل منسجم است، این کار با شعار دادن انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا، تأکید کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، مقامات این کشور و سران کشورهای اروپایی از کیلدواژه مشترک «مذاکرات جامع» استفاده می‌کنند.

مذاکره مجدد با آمریکا و اروپا محال است

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: طرح جدید اروپاییان برای مقابله با جمهوری اسلامی، پیشنهاد دور جدیدی از مذاکرات است، در حالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، مذاکره با کسانی که بارها بدعهدی کرده‌اند سودی ندارد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به شروط دوازدهگانه وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: خصومت آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی، سابقه‌ای ۴۰ ساله دارد به همین دلیل بیان اینگونه سخنان از سوی مقامات آمریکایی بی‌اساس است

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: مردم ایران در طول چهار دهه گذشته همواره در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا ایستادگی کرده‌اند و نهضت مقاومت آنان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دشمن در شرایط فعلی قصد دارد مردم را نسبت به آینده انقلاب ناامید کند، بنابراین همه افراد باید تلاش کنند تا با بصیرت افزایی، دیگران را نسبت به آینده انقلاب و افق‌های روشن آن امیدوار کنند.

کد خبر 344583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.