حل مشکلات اقتصادی را به برجام گره نزنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید حل مشکلات اقتصادی را به برجام گره زد، بلکه باید به اقتصاد مقاومتی عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اظهار کرد: ایشان شش تجربه در برجام و مذاکرات را بیان کردند که باید از آنها استفاده کنیم. اول اینکه ایران با توجه به بد عهدی آمریکا نمی تواند معامله ای با او داشته باشد. همچنین ایران باید دشمنی آمریکا را شناخته باشد.

وی تصریح کرد: مشکل آمریکا این است که ایران در دوره ای از تاریخ تحت سلطه او بوده و چرا اکنون نیست؟ از این رو خواهان سلطه مجدد است و موضوعاتی مانند برنامه هسته ای بهانه است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: سومین موضوع این است که انعطاف در مقابل دشمن منجر به جسورتر شدن آنها خواهد شد. البته ما خواهان دشمنی با آمریکا و هیچ کشوری نیستیم، اما نرمش، آن ها را جسور تر می کند.

 مهدوی ادامه داد: تجربه نشان داد هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم. به عنوان مثال جایی به پیشرفتهای هسته ای دست یافتیم که مقاومت کردیم و به اورانیوم ۲۰ درصدی رسیدیم، تجربه بعدی در مورد همراهی دائم اروپا با آمریکاست از این رو نباید به کلام آنها دلخوش باشیم.

سابقه بد اروپا ثابت شده است

امام جمعه موقت اصفهان تجربه بعدی که باید به آن توجه کرد را گره نزدن برجام به اقتصاد دانست و افزود: آن‌ها هرگاه خواستند برجام را امضا  و بعد هم پاره می کنند، اما باید دانست مشکلات کشور با اقتصاد مقاومتی مبتنی بر صادرات غیرنفتی حل می شود.

مهدوی افزود: رهبر انقلاب در ادامه به سابقه بد اروپایی ها با ایران اشاره کردند؛ چنانکه در دوران جنگ این مشکلات را شاهد بودیم. یکی از خیانت های اروپا به ایران، سکوت در مقابل نقض برجام از سوی آمریکا بود. موضوع بعدی این است که اروپایی ها در مورد برنامه موشکی ما دخالتی نداشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: همچنین اگر آمریکا خرید و فروش نفت ما را تحریم کرد، اروپا باید خرید و فروش آن را تضمین کند و در نهایت رهبری فرمودند اگر اروپا اقدامی در مورد این موضوعات نکرد، غنی سازی را مانند قبل از سر می گیریم.

دشمنی آمریکا ناشی از اصول ما است

آیت الله مهدوی گفت: دشمنی با آمریکا ناشی از اصول ماست؛ اصولی مانند آزادی، جمهوری اسلامی، نه شرقی نه غربی، دفاع از مظلوم و... و تا زمانی که بر این اصول تاکید داریم، دشمنی آمریکا ادامه دارد.

وی با اشاره به تجربه دیگری ادامه داد: پافشاری تیم مذاکره کننده با هدایت رهبری منجر به پیروزی شد، زمانی که به صحبت رهبری مبنی بر امضا گرفتن از رییس جمهوری آمریکا توجه نکردند، شاهد خروج آمریکا بودیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتخابات لبنان و پیروزی حشد الشعبی در عراق افزود: این پیروزی ها معادلات آمریکا را به هم ریخت و  پیروزی مقاومت و احراز کرسی در مجلس منجر به تقویت نیروهای مقاومت و اسلام خواهد بود.

 از ماه رمضان بیشترین بهره را ببرید

آیت الله مهدوی همچنین با اشاره به آیات ۱۸۳ به بعد سوره بقره گفت: این آیات در مورد ماه مبارک رمضان است که در آن آیات استجابت دعا آمده است. به ظاهر در این آیه اسمی از ماه رمضان نیامده، اما اشاره آن به روزه گرفتن ما را به این نتیجه می رساند که استجابت دعا در این ماه حتمی است. از این رو به همه عزیزان توصیه می کنم از شب و روز این ماه مبارک حداکثر استفاده را ببرید.

وی افزود: همچنین از لیالی قدر بیشترین بهره را ببرید. قرآن مهم ترین کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده است. همچنین توصیه می کنم در دهه آخر ماه مبارک رمضان به  اعتکاف توجه داشته باشید. در این ایام پیامبر همیشه به امر اعتکاف توجه داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فضیلت نماز جمعه گفت: در روایت آمده زمانی که ملائک میان نمازگزاران می گردند، برخی از افرادی که همیشه در نماز شرکت داشتند را نمی بینند. از این رو سراغ او را گرفته و ملائک دیگری می گویند بیمار شده است. در این حال ملائک برای او طلب شفا و رحمت می کنند.

کد خبر 344582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.