قانونگرایی بهترین راه ایجاد عدالت اجتماعی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: قانون یکی از عوامل قوام و دوام جامعه است، قانون بهترین و آسان ترین راه برای ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان اظهار کرد: خانواده زندانیان نیازمند حمایت هستند و فقدان نظام حمایتی و کمبود اعتبارات شرایط دشواری را برای زندگی روزمره آنان به وجود آورده است.

وی افزود: در صورت عدم حمایت از خانواده زندانیان شاهد رشد طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، گرایش خانواده آنان به مشاغل کاذب و تکدی گری و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد باید به این خانواده‌ زندانیان  کمک کنند، تا تنها حبس سرپرست خانواده را تحمل کنند  نه  این که دغدغه تأمین حداقل‌های زندگی را داشته باشد.

وی با اشاره به هفتم خرداد سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی توسط امام راحل(ره) که به نام روز قانون نام گذاری شده است، گفت: قانون یکی از عوامل قوام و دوام جامعه است، قانون بهترین و آسان ترین راه برای ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه است.

طهماسبی افزود: همه باید به قانون احترام بگذارند و از قانون پیروی کنند حتی اگر به ظاهر برای ما سخت باشد، پیروی از قانون اطاعت از آرمان‌هایی که با آن در جامعه زندگی می‌کنیم.

وی گفت: در اسلام قانون حکومت می‌کند و باید تابع قانون الهی باشیم، همه ما وظیفه داریم به مر قانون عمل کنیم، قانون نباید تنها برای افراد ضعیف جامعه تعریف شود بلکه به صورت یکسان برای همه اجرا شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: از نظر برخی قانون متفاوت‌ است انسانی که اهل تظاهر باشد و حق مظلومی را ضایع می‌کند قانون شکنی کرده است.

وی افزود: فردی که بدون صلاحیت و شایستگی  به پست مدیریتی منصوب شده قانون مدیریت را شکسته است، مسؤولی که با عملکرد بد خود باعث بروز بی عدالتی و ایجاد فاصله طبقاتی می‌شود قانون طبقاتی را شکسته است.

طهماسبی ادامه داد: راننده‌ای که به  قوانین راهنمائی و رانندگی عمل نمی‌کند و کاسبی که کم فروشی و گران فروشی می کند به قانون بی احترامی کرده‌اند.

وی گفت: کارفرمایی که حق و حقوق کارگر را پرداخت نمی‌کند، خبرنگار که به نفع خود دروغ بنویسد قانون را شکسته است.

امام جمعه گلپایگان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و مترقی و متمدن داشته باشیم باید به قانون عمل کنیم حتی اگر به ضرر باشد،  قانون باید در تمام ادوار و در بین مردم و مسؤولان راعایت شود.

وی تصریح کرد: مجلس همانگونه که برای حل مشکلات تلاش می‌کند برای اجرای قوانین با جدیت تمام تلاش کند،  قوانین نباید  زیر پا گذاشته شود.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: آمریکا همواره با اصل نظام و مردم ایران دشمنی دارد، تجربه سالهای قبل نشان داده که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی گفت: مربوط کردن حل مشکلات کشور به برجام و سایر مسائل بین المللی به خارج یک اشتباه راهبردی است، ایران در زمینه مسائل دفاعی و نظامی با هیچ کشور وارد مذاکره نخواهد شد در مسائل دفاعی نباید سستی شود.

طهماسبی تصریح کرد: تجربه نشان داده که اگر انعطاف در مقابل دشمن نشان دهیم شکست خورده‌ایم، اگر در کشور اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی علاج تمام مشکلات کشور است باید برای نجات کشور به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

کد خبر 344580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.