عمده بار بدهی شهرداری بر دوش پروژه‌های نیمه تمام است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: بدهی سنگین شهرداری باعث تعطیلی چندین ماهه بسیاری از پروژه های شهری شده بود بر همین اساس برنامه ریزی های بسیاری برای ساماندهی این وضعیت انجام گرفت تا شاهد احیای وضعیت شهرداری و ایجاد ارتباط مستقیم با شهروندان و آشتی مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی با شهرداری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با ادای احترام به سرداران شهید و شهدای شهرستان لنجان اظهار کرد: این روزها یادآور عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادسازی فتح خرمشهر بوده و با توجه به رشادت های سردار شهید حسین قجه ای و گردان سلمان فارسی همه معتقد هستند اولین فاتح خرمشهر سردار شهید حسین قجه‌ای است.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر یادآور رشادت سردار شهید حسین قجه ای است، افزود: بارها و بارها از زبان فرماندهان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شنیده ایم که اگر مقاومت پنج روزه سردار شهید حسین قجه ای و بچه‌های گردانش نبود، ماجرای فتح خرمشهر پیش نمی‌آمد و حتی نقل است وقتی سردار شهید همت به شهید قجه‌ای گفته بود که برگردید، این شهید والا مقام در پاسخ سردار شهید محمدابراهیم همت گفته بود: من یا باید شهید شوم یا کاری کنم که مردم خبر فتح خرمشهر را بشنوند.

آزادی خرمشهر یادآور رشادت سردار شهید حسین قجه ای است

شهردار زرین شهر با بیان اینکه انتظار شهدا از مسئولان، کار و مدیریت جهادی است، تصریح کرد: انقلابی بودن، ولایت پذیری، ساده ­زیستی، مدیریت جهادی، مبارز بودن و نهراسیدن از مشکلات، شناختن راه و تعهد در عین تخصص، روشن بینی و استقامت در راه از جمله ویژگی­ های شخصیتی شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده و ما امروز به عنوان کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی بر عهده داریم باید با الگو پذیری از شهدا در مسیر رفع مشکلات امروز جامعه قدم برداریم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری زرین شهر نیازمند آرامش برای رفع مشکلات اقتصادی خود بود، ادامه داد: حدود هفت ماه است که بنده فعالیت خود را به عنوان شهرداری زرین شهر در این مجموعه آغاز کرده ام و با توجه به اینکه در آن زمان شهرداری با بدهی سنگین ۴۰میلیارد تومانی و مشکلات متعدد پرسنلی شامل حقوق معوق چهار ماهه پرسنل، بیمه معوق ۱۶ ماهه و کسورات قانونی و ... مواجه بود که این مهم باعث ایجاد بحران در مجموعه مدیریت شهری شده بود و بر همین اساس ما سیاست اصلی خود را نجات اقتصادی شهر و شهرداری قرار دادیم.

محمدی اضافه کرد: بدهی سنگین شهرداری به پیمانکاران باعث تعطیلی چندین ماهه و چندین ساله بسیاری از پروژه های شهری شده بود از سوی دیگر ارتباط مردم و شهرداری دچار چالش های فراوانی بود بر همین اساس برنامه ریزی های بسیاری برای ساماندهی این وضعیت انجام گرفت تا شاهد احیای وضعیت شهرداری و ایجاد ارتباط مستقیم با شهروندان و آشتی مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی با شهرداری باشیم.

شهرداری زرین شهر نیازمند آرامش برای رفع مشکلات اقتصادی خود بود

وی عنوان کرد: با همتی که طی مدت گذشته در مدیریت شهرداری زرین شهر انجام گرفت کمر بدهی های شهرداری به نوعی شکسته شد و توانستیم با تلاش در حوزه خودکوششی حقوق پرسنل شهرداری را به روز کرده و پروژه هایی که امکان فعالسازی داشتند را فعال نموده و برخی از پروژه های شهرداری که درگیر مسایل حقوقی شده بود را پیگیری کرده تا با حل مشکلات موجود آنها را به مرحله اجرا برسانیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی امروز، شرایطی است که اگر حداکثر توان شهرداری زرین شهر را در اختیار داشته باشم شاید تنها بتوانیم حقوق پرسنل، کسورات، بیمه را تامین کنم و بر همین اساس برنامه ریزی های متعددی در خصوص جذب سرمایه های سرمایه گذارن بخش خصوصی در انجام پروژه های شهرداری انجام گرفت تا شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی با اشاره به برخی پروژه های نیمه تمام شهرداری زرین شهر، افزود: عمده بار بدهی شهرداری را می‌توان بر دوش پروژه‌هایی همچون پروژه پارک سوار، کارگاه مزاحم شهری، پارک کوهستان، شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، نگارخانه شهر، بازگشایی خیابان های متعدد و ... دانست، پروژه‌هایی که همچنان پس از گذشت سال‌ها اجرای آنها همچنان به طور ناقص انجام و به دلیل مشکلات اقتصادی و ... به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

محمدی متذکر شد: نیمه تمام باقی ماندن این پروژه ها باعث شده سرمایه های شهرداری و شهر معطل بماند و نباید فراموش کرد اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان در این پروژه ها هزینه شده و بر همین اساس سیاست ما اتمام پروژه های نیمه تمام قرار گرفت و در این راستا پروژه جدیدی نیز تعریف نکرده ایم مگر آنکه تعریف یک پروژه در قالب مسایل اورژانسی قرار گرفته باشد.

عمده بار بدهی شهرداری زرین شهر بر دوش پروژه‌های نیمه تمام است

وی یاداور شد: باید توجه داشت در بودجه ۹۷ شهرداری زرین شهر پروژه جدیدی تعریف نشده، اما با توجه به اهمیت حفظ آثار کهن باقی مانده در زرین شهر، در بودجه شهرداری، اعتباراتی برای احیای دو بنای تاریخی کبوترخانه باغ برجی ریز و همچنین مسجد صباحی در نظر گرفته شد تا بتوانیم این اثر زیبا را مرمت و حفظ کنیم.

شهردار زرین شهر گفت: مرمت و احیای بناهای فاخری چون کبوترخانه باغ برجی ریز و مسجد صباحی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری زرین شهر به اجرا درخواهد آمد که خود باعث خلق درآمدهای پایدار شهری خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت درآمدی و اقتصادی شهرداری زرین شهر وضعیت مناسبی نیست تلاش شده است انگیزه پرسنل را افزایش داده تا در حوزه خودکوششی شاهد اتفاقات خوبی باشیم از سوی دیگر طی مدت گذشته سعی شده هزینه های شهرداری را تحت کنترل قرار گیرد تا ضمن کسب درآمدهای پایدار کاهش هزینه های شهرداری را رقم بزنیم.

محمدی تصریح کرد: ما در گام نخست به دنبال آن بودیم تا بتوانیم موازنه‌ای بین درآمد و هزینه‌های شهرداری ایجاد کنیم و یکی از اقداماتی که در راستای کاهش هزینه های شهرداری زرین شهر انجام گرفت، واگذاری استخر و کشتارگاه شهرداری به بخش خصوصی و... بود و در عرض یکسال شاهد صرفه جویی سه میلیارد تومانی بودیم.

رویکرد اصلی برنامه های شهرداری زرین شهر ماهیت فرهنگی و اجتماعی دارد

وی ادامه داد:امروز یکی از رویکردهای رویکرد اصلی شهرداری زرین شهر برنامه های شهرداری رویکرد فرهنگی_اجتماعی با ماهیت مردمی است وبر همین اساس برنامه ریزی های متعددی توسط تیم فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر انجام گرفته و هدف اصلی شهرداری زرین شهر از انجام فعالیت های فرهنگی در شهر ایجاد پویایی و نشاط اجتماعی در بین شهروندان است.

شهردار زرین شهر اضافه کرد: طی چند ماه گذشته شاهد اجرای برنامه های متعدد بودیم که در چند سال اخیر بی سابقه بود و از جمله برنامه ها و فعالیت هایی که در این راستا انجام گرفته برگزاری یادوراه شهدا در قالب آبروی محله، جشن های ملی_مذهبی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، زیباسازی شهری و نورپردازی، حمایت از هنرمدان شهر در حوزه های مختلف و… از آن جمله هستند و باید گفت ماهیت موضوعی بیشتر فعالیت های شهری در راستای برنامه های عملیاتی است که در سطح شهر انجام می شود.

وی عنوان کرد: تا پایان سال برنامه های متعدد دیگری نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد تا شهروندان بتوانند از فضای ایجاد شده به خوبی بهره مند شوند و در ایام ماه مبارک رمضان با کمک دستگاه های مختلف همچون ناحیه مقاومت بسیج لنجان و ...برنامه های متعددی در پارک ساحلی زرین شهر انجام خواهد گرفت.

کد خبر 344575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.