هسته‌ای بودن ایران بهانه بود، دشمنی آمریکا ادامه دارد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در ابتدای مذاکرات برجامی فرمودند، دشمنی آمریکا با ملت ایران به بهانه فعالیت های هسته‌ای، یک بهانه بوده و اگر امروز هسته‌ای را بگیرند، فردا بهانه دیگری پیدا می‌کنند، هدف آن‌ها نابودی ملت و کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: این روزها آمریکا و اروپا از یک کلیدواژه مشترک به نام «مذاکرات جامع» استفاده می‌کنند و دونالد ترامپ، هدف از مذاکرات جامع را بازرسی از مراکز نظامی ایران، پایان دادن به برنامه موشکی ایران، توقف و تعطیلی کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران‌

و عدم حمایت ایران از جبهه مقاومت و پایان دادن به نفوذ منطقه‌ای بیان کرده است.

وی افزود: البته این موارد تنها بخشی از اهداف غرب در مذاکرات جامع است و نقشه کامل‌تر،  همان۱۲بندی بوده که در سخنان مُضحک اما گستاخانه اخیر پامپئو وزیر خارجه آمریکا مشاهده می‌شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در ابتدای مذاکرات برجامی فرمودند، دشمنی آمریکا با ملت ایران به بهانه فعالیت های هسته‌ای، یک بهانه بوده و اگر امروز هسته‌ای را بگیرند، فردا بهانه دیگری پیدا می‌کنند، هدف آن‌ها نابودی ملت و کشور ایران است.

وی ادامه داد:همانطور که مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند: آمریکا با این نظامی که در برابر او با اقتدار ایستاده و هیچ ملاحظه ای نمی کند، عمیقا مخالف است و می خواهد مولفه های قدرت را در جمهوری اسلامی از بین ببرد، لذا انعطاف و انفعال در برابر چنین دشمن گستاخی، او را گستاخ تر خواهد کرد.

سرافراز اضافه کرد: تجربه نشان داده که ایستادگی در مقابل آمریکا باعث عقب نشینی و سرخوردگی او خواهد شد اما مقامات ما تاکنون نتوانسته‌اند پاسخ محکم و قاطعی به خروج آمریکا از برجام بدهند واین در حالیست که این پاسخ قاطع یک مطالبه ملی است و باید در دستور کار جدی مسؤولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برخی می‌خواهند خروج آمریکا از برجام را به ترامپ نسبت دهند اما این یک اشتباه بزرگ است چراکه ترامپ همان آمریکای بدون نقاب بوده و ترامپ و آمریکا محصول خوی شیطانی و استکباری هستند و هیچ تفاوتی در اضلاع این جرثومه فساد نیست و بَزَک کشیدن دشمن یک حماقت تاریخی است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: امروز باید دندان لق ترس از تحریم را از جا کند و ما با اعتماد به نفس و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توان عبور از تحریم‌های دشمن را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست، افزود: رابطه تجاری با همسایگان و کشورهایی چون چین و روسیه باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد چراکه هیچ کشوری برای پیشرفت اقتصاد ایران دل نمی‌سوزاند و رمز و راز پیشرفت کشورهایی چون چین، کره، ژاپن و آلمان، محکم بستن کمربندها و بالازدن آستین‌های همت بوده است.

سرافراز تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مسئله اول کشور، مسئله اقتصاد است و مشکل اقتصاد کشور هم با ظرفیت های داخلی قابل حل است. گره زدن مسائل کشور به برجام و مسائل خارجی اشتباه است و ما نباید مسائل کشور را به چیزی که از اختیارمان خارج است گره بزنیم.

وی ادامه داد: مطلب مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام فرمودند اعلام شروط جمهوری اسلامی ایران برای ادامه برجام با سه کشور اروپایی است که در واقع باید اروپایی ها تضمین های لازم را در این زمینه بدهند.

امام جمعه فولادشهر گفت: سه کشور اروپایی در سال۸۳-۸۴ یک بدعهدی بزرگی در مذاکرات هسته ای کردند، قول دادند و عمل نکردند و امروز باید ثابت کنند که آن بی صداقتی و بد عهدی آن روز را نخواهند داشت.

وی متذکر شد: در دوسال گذشته آمریکا بارها برجام را نقض کرده است و اروپایی ها ساکت ماندند؛ امروز باید آن سکوت را جبران کند.  

سرافراز یاداور شد: اروپا باید متعهد شود که بحث موشکی و منطقه ای جمهوری اسلامی را مطلقاً مطرح نخواهد کرد و با هر گونه تحریم ایران مقابله کند و مقابل تحریم های آمریکا صریح بایستد و اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند و بانک های اروپایی هم باید تجارت با جمهوری اسلامی را تضمین کنند.

وی تاکید کرد: اینها شروط و مطالبات به حق جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و حالا اگر اروپایی ها در پاسخگویی به مطالبات ما تعلل کردند به تعبیر معظم له؛ حق ایران برای آغاز فعالیت های هسته ای محفوظ بوده و جمهوری اسلامی فعالیت های تعطیل شده خود را از سرخواهد گرفت.

امام جمعه فولادشهر در ادامه با بیان اینکه هفت خرداد ماه سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون نامگذاری شده است، گفت: مجلس و نمایندگان باید در تراز انقلاب اسلامی باشند لذا باید دارای ویژگی هایی باشند نخست آنکه انقلابی و استکبار ستیز باشد.

وی اظهار کرد: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که استکبار ستیزی را به عنوان اصل ثابت سیاست های نظام باور داشته باشد و مرعوب تهدیدات نظام سلطه نشود، مواضع عزتمندانه داشته باشد و مدرّس وار در برابر زیاده خواهی های بیگانگان بایستد.

سرافراز افزود: مجلس و نمایندگان مجلس باید تکلیف گرا و ولایت محور باشد به معنای آنکه نماینده تراز انقلاب باید معتقد به جامعیت دین مبین اسلام و ولایت فقیه باشد. آنهم نه در حد تظاهر زبانی بلکه در مقام عمل مواضع رهبری را موضع خودش بداند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر : مجلس و نمایندگان باید به کانون های قدرت و ثروت وابسته نباشد، بلکه بر اساس وجدان، بر اساس دین و طبق وظایف انقلابی شان عمل کنند همچنین مصالح کشور و نظام برایشان مهم باشد نه مصلحت خودشان و ماندن بر صندلی نمایندگی.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: مجلس و نمایندگان باید به مسئله اشتغال، زدودن محرومیت از مناطق محروم، مهار و کنترل تورّم و مقابله با گرانی و مبارزه با فساد در همه عرصه ها بویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمامی ویژه و جدّی داشته باشند. در یک کلام، عدالت خواه، فساد ستیز و حامی محرومان و مستضعفین باشند.

وی یاداور شد: در این روزهایی که بدعهدی و خروج آمریکا از برجام نُقل محافل شده، FATF بی سر و صدا در حال پیشروی است که به گفته کارشناسان و تعدادی از نمایندگان در صورت اجرایی شدن، برای کشور مشکلاتی بوجود می آورد.

سرافراز افزود: آقایان محترم مراقب باشید FATF  حکایت تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام نشود و به تعبیر مقام معظم رهبری برجام برای ما یک تجربه شد، مبادا از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و از تجربه هایمان استفاده نکنیم.

کد خبر 344574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.