انتخاب به موقع امید برای دفع خطر منصوریان

بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی از ذوب‌آهن تکلیف نیمکت این تیم خیلی زود مشخص شد تا امید نمازی به عنوان سرمربی سبزها معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حتی برای خود هواداران ذوب‌آهن هم غیر قابل تصور بود که بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی در یک فاصله زمانی حدودا ۴۸ ساعته نام سرمربی جدید این تیم معرفی شود و امید نمازی دستیار سابق کی‌روش هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

جالب اینجاست در این چند سالی که سعید آذری مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را بر عهده داشته معمولا در ابتدای فصل و به هنگام انتخاب سرمربی جدید گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی در مورد نیمکت ذوب‌آهن صورت گرفته و حتی کار با تاخیر هم روبرو می‌شده که دلیل اصلی آن هم یکسان نبودن تفکرات آذری و اعضای هیات مدیره در نوع نگاه به مربیان بوده که نمونه آن را در فصل گذشته رقابت‌های لیگ دیدیم.

 در لیگ هفدهم با وجود اینکه امیر قلعه‌نویی توانست ذوب‌آهن را تبدیل به یک تیم مدعی و آماده در رقابت‌های لیگ کند انتصابش در ابتدای فصل آنچنان بر میل و اراده سعید آذری نبود و مدیرعامل ذوب‌آهن به نوعی از عقیده خودش گذشت و تسلیم خواسته هیات مدیره باشگاه شد که البته با توجه به نتایج خوب امیر قلعه‌نویی این مسئله در جریان مسابقات فصل آنچنان مورد بررسی قرار نگرفت و آذری با تمام توان از قلعه‌نویی حمایت کرد و ثمره آن را هم تا حدودی با نتایج خوب ذوب‌آهن به چشم دید.

با این حال شاید در ذهن هواداران فوتبال و طرفداران ذوب‌آهن این سوال ایجاد شود که چرا ذوب‌آهن اینقدر سریع و غیرمنتظره آن هم در شرایطی که خودش چند روز قبل با صدور بیانیه‌ای مذاکره با بقیه مربیان را تکذیب کرده بود با امید نمازی به توافق رسید و او که هنوز در امریکا حضور دارد همه مفاد قرارداد ذوب‌آهن را قبول کرد تا سرمربی این تیم شود؟

نمازی در فصل گذشته هم به نیمکت ذوب‌آهن بسیار نزدیک شده بود و اگر دستور امضای قرارداد با امیر قلعه‌نویی از بالا صادر نشده بود بدون شک اختیار نیمکت ذوب‌آهن یکسال قبل‌تر به امید نمازی رسیده بود و به همین خاطر تقریبا می‌توان با قاطعیت از این موضوع حرف زد که توافق امروز ذوب‌آهن و امید نمازی موضوع تازه‌ای نیست و بنیان آن در نقل و انتقالات یکسال قبل گذاشته شده بود و دیشب به مرحله قطعیت رسید.

در این بین خبری هم دست به دست در بین هواداران ذوب‌آهن می‌چرخد که امسال هم قرار بوده به مانند سال گذشته سرمربی تیم از طریق هیات مدیره و حتی مدیریت مجموعه ذوب‌آهن انتخاب شود و علیرضا منصوریان سرمربی سابق تیم‌های استقلال و نفت تهران گزینه اصلی حضور در اصفهان و نشستن بر روی نیمکت ذوب‌آهن بوده است. آذری هم با اطلاع از این موضوع و برای اینکه بخواهد در ادامه برای همکاری و یا عدم همکاری با منصوریان دچار مشکل نشود بلافاصله پرونده حضور امید نمازی در ذوب‌آهن را تمام کرده تا کار به جاهای باریک کشیده نشود.

نمازی دستیار کی‌روش بوده و تجربه بین‌المللی بیشتری هم نسبت به علیرضا منصوریان دارد و در ظاهر گزینه مناسبی برای تیم ذوب‌آهن به حساب می‌آید، از طرف دیگر شخصیت و رفتارش هم باب میل سعید آذری به عنوان مدیرعامل باشگاه است و باید نسبت به آینده او در ذوب‌آهن ابراز امیدواری کرد تا بتواند تیم نایب قهرمان لیگ هفدهم را در لیگ هجدهم همچنان مدعی نگه دارد.

خبرنگار ورزشی ایمنا: مسعود افشاری

کد خبر 344545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.