۳۰ پروژه در لنجان بلاتکلیف است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: یکی از دغدغه ها و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه و در نهایت ایجاد اشتغال، طولانی شدن استعلام ها یا همان بوروکراسی اداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در شورای اداری شهرستان با اشاره به مشکلات لنجان اظهار کرد: امروز این شهرستان با چالش های متعدد در حوزه آب، کشاورزی، کارگری و... مواجه بوده و با اختلاف بیش از ۱۶ هزار نفر با رتبه دوم بیکاری در استان اصفهان، رتبه نخست بیکاری را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این وضعیت در حالی رخ داده که پتانسیل های فراوانی از جمله در حوزه گردشگری در شهرستان لنجان وجود دارد و بر همین اساس باید در مسیری حرکت کنیم که ظرفیت های بالقوه این شهرستان به توانمندی های بالفعل تبدیل شود.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: اشتغال مهم‌ترین اولویت اقتصادی در کشورهای مختلف به شمار می آید و برای ایجاد اشتغال باید از یک سو رکود برطرف شود و از سوی دیگر چرخه تولید راه بیفتد تا بتوانیم به میزان کافی شغل در کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در راستای برطرف کردن موانع بر سر راه ایجاد اشتغال، باید به سمت اتمام پروژه های نیمه تمام حرکت کرد و از سوی دیگر دست سرمایه گذارانی که در حوزه صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، گردشگری و... سرمایه گذاری می‌کنند گرفته شود تا شاهد ایجاد اشتغال بود.

صفرخانلو با بیان اینکه امروز بیش از ۳۰ پروژه تاثیرگذار در شهرستان لنجان بیش از ۹ سال نیمه تمام باقی مانده است، اضافه کرد: باید طرح های اثرگذار و پروژه های نیمه تمام با برنامه زمانبندی شده و با سرعت هرچه تمام تر اجرایی و به بهره برداری برسد به ویژه طرح هایی که در اشتغالزایی جوانان در سطح شهرستان لنجان تاثیرگذار هستند با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی انجام داده شود تا بتوانیم از معضل بیکاری تا حد ممکن عبور کنیم.

وی عنوان کرد:دغدغه اصلی مسئولان شهرستان لنجان باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان باشد و بر همین اساس باید گفت امروز نیازمند تغییر در نگاه مدیریتی هستیم و باید همانند فرماندهان دفاع مقدس به میدان بیاییم تا عذر و بهانه‌ای برای انجام نگرفتن کاری باقی نماند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مردم سزاوار و شایسته خدمت‌رسانی بی‌منت هستند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر نمی‌توان قبول کرد مسئولی در شهرستان لنجان ساعت هشت در دفتر کار خود حضور یافته و با پایان وقت اداری محل کار خود را ترک کند و باید توجه داشت دوران این گونه مدیریت‌ها گذشته است.

وی با بیان اینکه هیچگاه اجازه نخواهیم داد برخوردهای سیاسی و جناحی در اجرای پروژه ای تاثیر بگذارد، متذکر شد: امروز مردم از بحث‌های جناحی عبور کرده‌اند و از مسئولان توقع انجام کار دارند و نباید فراموش کرد عملکرد ما مسئولان پای نظام نوشته می‌شود و بر همین اساس باید مراقب باشیم چگونه عمل می کنیم.

صفرخانلو تاکید کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر از جمله پروژه هایی است که می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد که متاسفانه به دلایل مختلف نیمه تمام باقی مانده بود و با توجه به اهمیت موضوع تلاش شد این مهم هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: بهره برداری از پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر نقش کلیدی در توسعه منطقه دارد و تحول بزرگی را در حوزه اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این شهرستان ایجاد می کند و بر همین اساس در تلاش هستیم این پروژه با سرعت هرچه بیشتر به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: بوروکراسی اداری موجب شده روند سرمایه گذاری در حوزه مختلف از جمله حوزه گردشگری کند شود، یکی از دغدغه ها و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه و در نهایت ایجاد اشتغال، طولانی شدن استعلام ها یا همان بوروکراسی اداری است از این رو در شهرستان لنجان تلاش می کنیم این مسئله را از میان برداریم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به حضور در این منطقه راغب شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که گریبان گیر شهرستان لنجان است، سیاست اصلی ما در مدیریت شهرستان لنجان، تلاش جهادی همراه با جدیت، کار همراه با پیگیری مجدانه، کنار گذاشتن بروکراسی اداری و خدمت صادقانه به مردم همراه با محبت و خوش رویی است.

صفرخانلو اضافه کرد: امروز هرکاری که برای مردم انجام  دهیم کم بوده و با توجه به مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم انتظار می رود مدیران شهرستان با جرأت و جسارت کار کنند و به دنبال آن نباشد توپ را در زمین دیگری بیندازند تا بتوانیم با بر مشکلات فایق آییم.

کد خبر 344536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.