جای مرکز توانمندسازی زنان در اصفهان خالی است

یک جامعه شناس با تاکید بر خالی بودن جای یک مرکز توانمندسازی زنان در شهر اصفهان، گفت: جایی که بتواند حالت اتصال بخشی با رویکرد زنان داشته باشد در شهر می تواند کمک کننده باشد اما باید رسالت و چشم‌اندازهای آن مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اسماعیلی در دومین جلسه هم اندیشی راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان و خانواده با اشاره به ضرورت وجود استراتژی‌های بلندمدت و کوتاه مدت در برنامه ریزی‌ها اظهار کرد:

وی با تاکید بر خالی بودن جای یک مرکز توانمندسازی زنان در شهر اصفهان، گفت: جایی که بتواند حالت اتصال بخشی با رویکرد زنان داشته باشد در شهر می تواند کمک کننده باشد اما باید رسالت و چشم اندازهای آن مشخص باشد.

این جامعه شناس تصریح کرد: این مرکز باید تغییر نگرش و ارتقای زندگی زنان در مناطق مختلف شهری را موردنظر داشته باشد و باید مرکزی پژوهش گرا باشد.

وی با اشاره به لزوم ساختار متمم و مکمل در تشکیل این مرکز، افزود: در مباحث نظری و کلامی بحث نباید زیاد ماندگار شد و اگر موضوعات مشاوره ای با سقف زمانی یک‌ماهه وجود داشته باشد همچنین اگر موضوعات به سیاستها و برنامه تبدیل شود بهتر است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در موضوعات خانواده کاستی نداریم، گفت: تمام یافته‌ها در خصوص خانواده بدون کم و کاستی وجود دارد اما شایسته اصفهان نیست که شاخص‌های آن در بین کلانشهرها جایگاه مناسب را نداشته باشد.

زنان آسیب‌پذیر در برنامه‌ریزی‌های حوزه زنان دیده شود

بحث مهری بهروز، دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق‌تر در حوزه زنان گفت: همه افراد جامعه دغدغه زنان را دارند حتی مردان هم دغدغه زنان را دارند و در خصوص راهگشایی در موضوعات زنان، مردان هم نظرات بسیاری دارند.

بهروز با تاکید بر عدم مطرح شدن موضوعات زنان به دلیل ترس‌های موجود در جامعه گفت: اینکه نهادهای دولتی به موضوعات زنان ورود کنند خود اتفاق مبارکی است و سطوح اجتماعی زنان، سطوح مختلفی دارد که زنان آسیب پذیر اعم از زنان معتاد یا کارتن خواب را هم باید در برنامه ریزی‌ها مطرح کرد چرا که این دسته از زنان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی با اشاره به وجود کمیته اقشار در جمعیت زنان نواندیش اصفهان افزود: این کمیته متشکل از تمام سطوح و مشاغل زنان است چرا که معتقدیم برای برنامه‌ریزی باید اطلاعات کافی در خصوص سطوح مختلف زنان را جمع آوری کرد و اگر ادارات مختلف اطلاعاتی در خصوص زنان دارند به این جمعیت ارائه کنند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش اصفهان با بیان اینکه باید برای ایرانی آباد فارغ از جنسیت تلاش کرد، تصریح کرد: در حال حاضر دنیا بر دانایی محوری تلاش می کند و نباید فقط شعار توسعه داد و در حوزه زنان هم با مصوبات قانونی که قابلیت اجرایی دارد می توانیم در حوزه های مختلفی وارد شویم.

کد خبر 344522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.