بهره‌برداری از مترو بهارستان تا پایان دولت دوازدهم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: تا پایان دولت دوازدهم مترو بهارستان به طول ۱۴ کیلومتر که ۹.۵ کیلومتر آن داخل تونل و ۴.۵ کیلومتر به صورت روباز اجرایی شده، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا احمدی صبح امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران بهره برداری از متروی بهارستان را شاه بیت پروژه‌های این شهر عنوان کرد و افزود: متروی بهارستان در بخش زیرساخت ها تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در متروی بهارستان هزینه شده است، ادامه داد: قرار بود تمام هزینه‌ها از منابع دولتی تأمین شود، اما به لحاظ کمبود منابع مالی دولتی تنها ۷۵ میلیارد تومان از منابع ملی برای مترو بهارستان جذب شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تصریح کرد: متروی بهارستان برای تکمیل نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

وی با بیان اینکه از پایانه صفه تا بهارستان سه ایستگاه شامل سپاهان شهر، راه‌آهن و ایستگاه ورودی شهر بهارستان احداث می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم تا دو ماه آینده عملیات اجرایی ایستگاه مترو بهارستان را آغاز کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: شرکت عمران بهارستان در مسیر خوبی به لحاظ حجم و سرعت پروژه‌های عمرانی قرار دارد به طوری که در سال ۹۶ قراردادها و فعالیت‌های انجام شده حدود سه برابر قراردادهایی که در سال ۹۵ و پنج برابر قراردادهای سال ۹۴ بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در شهر توصیه شده پروژه‌های جدید آغاز نشود و پروژه‌های با پیشرفت ۷۰ درصد تکمیل شود، گفت: بارگزاری جمعیت و اینکه ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در بهارستان احداث شد و پیش بینی می شود ۲۵ هزار نفر به جمعیت اضافه شود، شرکت عمران را در این مسیر قرار می دهد که تسریع در پروژه های قدیمی داشته باشیم، اما لازم است برای هر فعالیت عمرانی مطالعات قبل از آن انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اظهار کرد: طی چهار سال گذشته پروژه های مطالعاتی زیادی در بهارستان آغاز شده که حدود ۱۶ پروژه مطالعاتی بزرگ در شهر بهارستان خواهیم داشت و مدرسه اجتماع محور این پروژه‌ها خواهد بود.

وی تهیه طرح ساماندهی حمل ونقل بهارستان با توجه به راه اندازی مترو در آینده ای نه چندان دور همچنین تهیه طرح توسعه مسجد جامع بهارستان را از جمله پروژه‌های سال‌جاری عمران بهارستان برشمرد و گفت: دو مجموعه فرهنگی با عنوان فرهنگسرا در سال ۹۷ در دست تهیه است.

ایجاد پارک فناوری‌های نوین در بهارستان

احمدی با اشاره به پروژه‌های زیربنایی و روبنایی شرکت عمران شهر جدید بهارستان تاکید کرد: در بخش پروژه‌های روبنایی ۱۷ پروژه تصویب و اجرای آنها آغاز شده که شاه‌بیت پروژه‌ها، باغ بهارستان و محور پردیس است که تا چند ماه آینده مسیر دو کیلومتری پیاده راه محور پردیس آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بهارستان خوابگاه شهرهای بزرگ اطراف شده و ساکنان آن به دلیل نداشتن امکان اشتغال در این شهر هیچ تعلق خاطری به بهارستان ندارند، گفت: بی شک اگر مردم را به هر مکانی منتقل و بهترین امکانات را فراهم کنیم، اما اشتغال ایجاد نشود، شهر به یک خوابگاه تبدیل خواهد شد، به همین دلیل عمران بهارستان پروژه «پارک اکو فناوری» و به روایتی دیگر پارک فناوری های نوین را در جنوبی ترین اراضی بهارستان ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خاطرنشان کرد: قرار نیست در پروژه پارک اکوفناوری کارگاه یا سوله ای احداث شود، بلکه در این پارک علم و فناوری صنایع دوستدار محیط زیست که بیشتر الکترونیک و عرضه دیجیتالی لوازم و صنعت چاپ است، استقرار می‌یابند.

وی با بیان اینکه در بخش زیربنایی ۲۰ پروژه در شرکت عمران شهر جدید بهارستان تعریف شده است، گفت: روکش آسفالت در سطح شهر بهارستان، آماده سازی اراضی شرق، تکمیل معابر و مراکز محله محور سطح شهر از جمله پروژه های زیربنایی به شمار می رود.

احمدی به بودجه شرکت عمران شهر جدید بهارستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: بودجه عمران بهارستان در سال ۹۶ به غیر از مترو ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۶۲ درصد آن محقق شد و رتبه اول تخصیص اعتبار را در سطح شهرهای جدید کشور کسب کردیم.

وی اظهارکرد: در سال ۹۷ پیش بینی بودجه شرکت عمران شهر جدید بهارستان ۱۴۰ میلیارد تومان غیر از منابع دولتی است و سعی می‌کنیم بالای ۷۰ درصد آن را تا پایان سال محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تاکید کرد: در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف شده که نوید بخش آینده ای خوب برای شهر بهارستان خواهد بود.

کد خبر 344514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.