باغ گلها گلباران می‌شود

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: روز ۲۵ خردادماه سال‌جاری« روز گل» است که همزمان با عید سعید فطر ویژه برنامه ای برگزار و باغ گلها گلباران می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: در روز گل با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره گلها با تاکید بر معرفی گیاهان زینتی با نیاز آبی کم به مدت یک هفته در باغ گلها انجام شده است.

وی افزود: یک هفته پس از ماه مبارک رمضان را «هفته گل» قرار دادیم که در این زمان اتفاقات فرهنگی خوبی در جای جای شهر خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقاتی گل وگیاه محمودآباد تصریح کرد: ۲۰ سال از راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی گل و گیاه محمودآباد وابسته به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می گذرد و این مرکز از سال‌های گذشته اقدام به جمع آوری گونه‌های گیاهی زینتی کشور و حتی خارج از کشور کرده است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقاتی گل وگیاه محمودآباد در سطح وسیعی، بیش از ۵۰۰ ژرم پلاسم از انواع چمن‌های ایران و سایر نقاط دنیا را جمع آوری کرده است، گفت: در این مرکز، تحقیقات متعددی بر روی تنش‌های شوری و خشکی در سال های گذشته و به ویژه سال‌های اخیر انجام شده که خروجی این تحقیقات در عرصه‌های فضای سبز شهر وارد می‌شود، به طوری که شهروندان در تمامی شهر به ویژه در پارک‌های جدیدالاحداث چمن‌های مقاوم را مشاهده می‌کنند.

مرتضایی نژاد ادامه داد: نیاز آبی چمن های افریقایی و برخی دیگر از گونه های چمن، یک سوم آبی است که برای چمن‌های اسپرت مصرف می‌شود، ضمن اینکه بسیار زیباتر هستند، نکته دیگر اینکه این گونه چمن ها در عین زیبایی نیاز به سرزنی هم ندارند.

وی تاکید کرد: باید چمن های مقاوم به شرایط خشکی و با نیاز آبی کم، بیشتر در شهر مورد استفاده قرار گیرد چرا که دغدغه آبیاری درختان را داریم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر چمن ها، ژرم پلاسم انواع گونه‌های زینتی در این مرکز جمع آوری و تحقیقات وسیعی بر روی آنها انجام می‌شود زیرا معتقدیم منظر شهر باید زیبا باشد.

وی با بیان اینکه گیاهان پر مصرف آبی باید به گیاهان زیبای کم نیاز آبی تبدیل شود، اظهارکرد: جمع آوری انواع ژرم پلاسم رُزهای ایران در مرکز تحقیقاتی گل وگیاه محمودآباد انجام شده و تاکنون بیش از ۳۰۰ ژرم پلاسم جمع آوری مورد پایش مولکولی قرار گرفته است.

کد خبر 344501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.