۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
طرح تفصیلی بندرعباس تدوین شود

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برنامه طرح تفصیلی یک برنامه اثر گذار و اساسی است و اگر بتوانیم در مهندسی تغییر و تحول بافت فرسوده از طرح تفصیلی در این تغییر استفاده بهینه کنیم بسیار اثر گذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس " اسلام باوقار" در نشست مشترک اعضای شورای شهر با استاندار هرمزگان با اشاره به طرح تفصیلی شهر بندرعباس بیان داشت: متأسفانه بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز طرح تفصیلی شهر بندرعباس تحقق پیدا نکرده است و بایستی همه ی مسئولین ذیربط هر چه سریعتر نسبت به عملیاتی شدن این طرح اقدام نمایند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دغدغه مردم در شهرک پیامبر اعظم ایجاد زیر ساختهای اولیه است و با دستور استاندار هرمزگان در این شهرک اتفاقات خوبی در حال وقوع است و خدمات رسانی به ساکنین این منطقه بیشتر و بهینه تر شده است ولی هنوز شهروندان ساکن در این شهرک از کمبود زیرساختهای شهری رنج می برند.

باوقار با اشاره به وجود بافت های فرسوده در شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: بافت فرسوده بعنوان یک مشکل اساسی در شهر بندرعباس می باشد و در زمینه بافت فرسوده حرکت خوبی در محله چاهستانیها آغاز شده و امید است با همکاری همه دستگاههای مربوطه مشکل بافت فرسوده حل شود.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به ضرورت تشکیل مدیریت واحد  شهری و سوق دادن همه مؤلفه ها به یک سمت گفت: در بعضی از خیابانها و بلوارها، شهرداری خیابان و بلواری را اجرایی می کند اما از طرف دیگر برخی سازمانها اقدام به حفاریهایی در شهر می کنند که موجب افزایش هزینه ها می شود و نیاز است که یک مدیریت واحد و یکپارچه شهری در بندرعباس تشکیل شود تا از هدر رفت منابع جلوگیری بعمل آید.

باوقار در ادامه سخنان خود خطاب به استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: ورود خودروهای امدادی به شهر بندرعباس همچون ماشین های آتشنشانی و آمبولانس جهت خدمات رسانی مناسب به شهروندان از قشم دردستور کار قرار گیرد تاهزینه های آن کاهش یابد.

وی گفت: سهم ارزش افزود: شهرداری در این سالیان سال هنوزمشخص نشده، که اگر مشخص شود ما اعضای شورای شهر می توانیم سهم ارزش افزوده را در بودجه شفاف تر ببینیم.

باوقار در پایان به اشتغال جوانان در صنایع اشاره و بیان کرد: جوانان و نخبگان این شهر ظرفیت های بالقوه ای هستند که انتظارمی رود با حمایت های استاندار محترم از این قشر درصنایع غرب بیشتر استفاده شود.            

کد خبر 344499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.