اصفهانی‌های خوش استقبال و خوش بدرقه

رفتار باشگاه ذوب‌آهن در برابر جدایی امیر قلعه‌نویی بسیار حرفه‌ای و منطقی بود تا سرمربی سبزها بدون کمترین حاشیه راهی تیم همشهری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا با وجود نایب قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ هفدهم و حضور این تیم در جمع ۱۶ تیم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازهم قابل پیش‌بینی بود که امیر قلعه‌نویی تمایل بیشتری به سپاهان نشان دهد که در نهایت هم این اتفاق افتاد و امیر راه خانه سابق خودش را در پیش گرفت.

به هر حال این ذوب‌آهنی که در نیم فصل دوم لیگ همه رقبای خودش را از دم تیغ گذراند و در کورس نایب قهرمانی با استقلال و سایپا هم موفق عمل کرد مربی باتجربه‌ای مثل امیر قلعه‌نویی را بر روی نیمکت خودش داشت که با یک تیم نه چندان کامل از صفر  شروع کرد و در پایان به نایب قهرمانی لیگ رسید. شاید اگر بازیکنانی مثل مهدی‌پور، پهلوان، علی حمام و دانیال اسماعیلی‌فر در نیم فصل از ذوب‌آهن جدا نشده بودند امروز می‌شد موفقیت امیر را به برنامه‌های یحیی گل محمدی هم ربط داد ولی در تیم امسال ذوب‌آهن بازیکنانی مثل حمید بوحمدان،جرج گولسیانی، میلاد فخرالدینی، کی‌روش استنلی، خالد شفیعی،بختیار رحمانی و چند بازیکن جوان دیگر همه انتخاب امیر قلعه‌نویی بودند و او تقریبا نیمی بیشتر از تیم یحیی گل محمدی را دستخوش تغییر کرد تا بتواند برنامه‌های خودش را در ذوب‌آهن اجرایی کند.

البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد همانقدر که امیر قلعه‌نویی با دانش و تجربه خودش به ذوب‌آهن اعتماد به نفس داد در مقابل این باشگاه اصفهانی هم در ابتدای فصل با فرصت دادن به امیری که با ناکامی نسبی از تراکتورسازی جدا شده بود فضا را برای این سرمربی فراهم کرد تا قلعه‌نویی بتواند بلافاصله از تبریز راهی اصفهان شود. بدون شک عدم اعتماد ذوب‌آهن و مجموعه مدیریتی این سیستم به امیر قلعه‌نویی می‌توانست نام این سرمربی را به مانند بسیاری دیگر از مربیان ایرانی از چرخه لیگ خارج کند و بازگشت دوباره او به جمع مربیان ممکن بود به ضرر امیر تمام شود. با این حال هم ذوب‌آهن بر گردن قلعه‌نویی حق داشت و هم خود قلعه‌نویی به نوعی اعتبار دوباره‌ای به ذوب‌آهن بخشید ولی در این شرایط جدایی قلعه‌نویی در فضایی کاملا حرفه‌ای انجام شد و امروز کمتر هوادار ذوب‌آهن را می‌توان دید که از سرمربی تیمش دلخور باشد.

شاید تعدادی از هواداران ذوب‌آهن عقیده داشته باشند که قلعه‌نویی باید در این تیم می‌ماند و کار ناتمام خودش را با قهرمانی در فصل آینده لیگ به پایان می‌رساند ولی با این وجود او هم برای خودش حق انتخاب قائل بوده و رفتار باشگاه ذوب‌آهن هم نشان می‌دهد که آنها ناراحتی آنچنانی از سرمربی تیم خودشان ندارند و حتی در فضای مجازی برای او آرزوی موفقیت هم کرده‌اند تا قلعه‌نویی با ارامش بیشتر و تنش کمتر کار خودش را در سپاهان شروع کند.

کد خبر 344459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    2 2
    کی گفته هوادار ذوب دلخورنیست هوادارای ذوب همشون دلخورن ازقلعه ایشون غیرحرفه ای رفت قبل ازپایان لیگ برتر باسپاهان قراردادبستند و تااین مدت همه رابازی دادن ایشون اگه باشگاه چیزی نگفته دلیل نمیشه هواداراهم مشکلی نداشته باشند
  • محمد ذوبی ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    2 1
    اتفاقا هوادار ذوب بدلیل اینکه قلعه نوعی با روش بازی مستقیم وارسال توپ یک بازی راکد رابرای ذوب ببار آورد وذوب کم از این دوم شدن ها ندارد وعملا حضور قلعه نوعی هیچ کمترین ومشابه ترین عایدی را نسبت به سالهای گذشته برای ذوب آنهم بدون جام حذفی داشت از رفتن قلعه نوعی از ذوب به این دلالیل ناراحت نیستیم ر واقع مارا بخیر تو احتیاجی نیست ....
  • سپاهان سرور کل ایران IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    مربی بزرگ برای تیم های بزرگه امیرخان هم اگه پارسال رفت ذوب آهن چاره ای نداشت و الا هیچ وقت اهل رفتن توی تیم های کوچیک نیست ذوبیا هم بشدت از جدایی امیرخان دارند میسوزند چون سپاهان از قدیم تیم اول اصفهان بوده تا قیامت هم خواهد بود .