شهرک سلامت تا ۳۰ سال آینده ترافیکی ایجاد نخواهد کرد

سرمایه‌گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان گفت: اصول ترافیکی و راه‌های دسترسی شهرک سلامت به گونه‌ای احداث می‌شود که تا ۳۰ سال آینده ترافیکی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود صرامی صبح امروز (سه شنبه) در بازدید شهردار اصفهان از شهرک سلامت، اظهارکرد: عملیات اجرایی شهرک سلامت طبق استانداردهای بین‌المللی از سال ۹۱ آغاز شد و فاز نخست پروژه در مرداد ماه ۹۶ به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که این پروژه به عنوان نخستین مدل در نوع خود در ایران انجام می‌شود لازم بود تمامی پارامترهای تجربه شده در طراحی و مدیریت شهری مدرن، مرتبط با این‌گونه مراکز را به منظور توزیع خدمات پرطرفدار از نقاط مرکزی شهر به پوسته شهر به کار گرفته تا ضمن کاهش ترافیک و زمان سفرهای درون شهری در جهت حفظ محیط زیست، اعتدال در بهره مندی یکسان مردم ساکن در مناطق مختلف شهر به وجود آید.

مدیرعامل و سرمایه گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان با بیان اینکه این شهرک اساس فعالیت های خود را در بستر پدیده بیمار محور که بستر اغلب مراکز پیشرفته دنیا است، با هدف ارایه خدمات پزشکی برتر قرار داده است، گفت: این طرح توسط یکی از معتبرترین شرکت های مشاور در معماری بین المللی طراحی شده که سه فاز آن اجرا و آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: فاز اول پروژه به کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، مراکز تجاری مرتبط با بهداشت و سلامت، هایپرسلامت (عرضه کننده محصولات غذایی سالم و طبیعی ارگانیک) تعلق دارد، این مجموعه همچنین دارای پارکینگ‌های طبقاتی و زیرسطحی است.

صرامی خاطرنشان کرد: از جمله شاخصه‌های طراحی و معماری این پروژه باغ در بام در جوار کلینیک‌ها است که باعث می شود نشاط و شادمانی حاصل از گل و گیاه و نور را به عنوان عامل غیرمستقیم در درمان در طبقات برای بیماران و همراهان آن ها فراهم کند.

وی با بیان اینکه فاز دوم به مراکز پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز توانبخشی و مرکز جامع سرطان که بزرگترین مرکز پرتو درمانی خاورمیانه محسوب می شود، اختصاص یافته است، اظهارکرد: در این فاز سالن کنفرانس جهت اجرای برنامه های آموزشی برای پزشکان و بیماران و مرکز مدرن آرایشی و زیبایی نیز طراحی شده است.

مدیرعامل و سرمایه گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان افزود: فاز سوم به پارکینگی زیرسطحی زیر خیابان سلامت و در امتداد پروژه در دو طبقه اختصاص یافته که در این صورت ۱۷۰۰ فضای پارک ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت هتل چهار ستاره در فاز چهارم پیش بینی شده است تا به بیمارانی که از دیگر نقاط کشور و دنیا به این شهر سفر می‌کنند، خدمات ارایه دهد، گفت: متأسفانه یک نفر مانع ساخت بیمارستانی است که سه سال پیش مورد تصویب کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته است، از سوی دیگر سرمایه گذار با ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه حاضر به سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان شده، اما هنوز در بلاتکلیفی به سر می بریم.

صرامی اظهارکرد: این شهرک نیاز به بیمارستانی با نیازمندی‌های زیربنایی متعددی دارد، به همین منظور طراحی، اجرا و بهره‌برداری بیمارستان به یکی از شرکت‌های معتبر آلمانی واگذار شده است، اما سنگ اندازی های زیادی باعث شده هنوز این بیمارستان ساخته نشود.

وی از مهمترین اهداف پروژه شهرک سلامت را افزایش سطح خدمات با به کارگیری علم IT دانست و گفت: به همین دلیل با استفاده از مشاوران بین المللی و جوانان نخبه دانشگاهی کشور در این حوزه برای نخستین بار نرم افزار بهداشتی درمانی مطابق با استانداردهای HL۷ در دپارتمان انفورماتیک این مجموعه تهیه و در اختیار کلینیک‌ها و پزشکان قرار داده شده است تا ضمن انجام مراحل مربوط به پیگیری های درمان، اقدامات پیشگیرانه نیز در ابعاد مختلف مربوط به طرح درمان به اجرا گذاشته شود.

مدیرعامل و سرمایه گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان تاکید کرد: سطح و ضبط سوابق بهداشتی و درمانی افراد در مرکزی مطمئن از دیگر اهداف شهرک سلامت است تا پزشکان نیز بتوانند به استناد مستندات موجود حضوری پررنگ تر در همایش‌های پزشکی بین المللی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۱۰ پزشک در شهرک سلامت برای آماده سازی زیرساخت ها فعال هستند که یک ریال هم پول دریافت نمی‌کنند، زیرا آن ها به خاطر پشتوانه فرهنگی و علمی پیگیر مباحث این مجموعه شده اند، این در حالی است که اکثر پزشکان مستقر در خیابان آمادگاه "بیزینس من" هستند.

وی در خصوص سخنان غیر منطقی و غیر واقعی برخی پزشکان سطح شهر در خصوص شهرک سلامت اظهار کرد: بی‌شک این پزشکان شهرک سلامت را به خوبی نمی‌شناسند و ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که توانستیم صنعت پزشکی را بومی‌سازی کنیم.

مدیرعامل و سرمایه گذار پروژه شهرک سلامت اصفهان تصریح کرد: اگر در شهر اصفهان حادثه‌ای همچون زلزله اتفاق افتد، تنها مکانی که می‌توان ۷۰ هزار نفر را در آن پناه داد پارکینگ‌های سیتی سنتر، فدک و شهرک سلامت است.

وی با بیان اینکه اصول ترافیکی و راه‌های دسترسی شهرک سلامت به گونه‌ای احداث می شود که تا ۳۰ سال آینده ترافیکی ایجاد نخواهد کرد، تاکید کرد: مردم و مسئولان اصفهان باید بدانند که من با دلار ۹۲۰ تومانی در کشور سرمایه گذاری کردم در حالی‌که می توانستم سرمایه‌ام را در جاهای دیگر سپرده و سودی سرشار عاید خود کنم، اما عشق به مردم باعث شد در این مسیر گام بردارم.

صرامی به شهردار اصفهان قول داد تمام دغدغه های شهرداری را برطرف کند زیرا تمایل دارد بخش خصوصی شهر را از مشکلات نجات دهد.

وی با بیان اینکه در شهرک سلامت پدافند غیرعامل اجرایی شده است، گفت: همچنین مجوز برای تاکسی های شهرک دریافت کردیم تا رانندگانی آموزش دیده را در این مجموعه به کار گیریم.

صرامی خبر از پیشرفت ۹۳ درصدی فاز دو شهرک سلامت داد و اظهارکرد: مرکز تصویربرداری شهرک از حدود سه ماه آینده و بخش آزمایشگاه از آبان ماه امسال آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 344447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.