کاهش ۴۰ درصدی تخصیص آب شرب اصفهان زاینده رود

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان گفت: تخصیص آب شرب به اصفهان  به ۵.۵ متر مکعب کاهش یافته است، در حالی که این رقم در مدت مشابه  سال گذشته ۱۱.۵ متر مکعب بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت آبفا استان اصفهان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: با تخصیص ۵.۵ متر مکعب آب شرب برای ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا، همه مردم در سطح استان باید مصرف خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

هاشم امینی با اشاره به افت فشار آب در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: تنها ساکنان شهر اصفهان نیستند که با  افت فشار و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه می‌شوند بلکه این امر برای تمام مشترکین ۵۶ شهر و۳۰۰ روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی قرار دارند به وقوع پیوسته است.

وی به دیگر روش های تامین آب شرب در اصفهان بزرگ پرداخت و خاطرنشان‌کرد: باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ طرحهای جایگزین تامین آب شرب را با جدیت و سرعت بدون وقفه دنبال کنند.

امینی افزود: عملیات حفر چاه‌ها در استان باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد، در این راه هیچ مانعی قابل قبول نیست، همچنین اجاره چاه‌ها از مردم و دیگر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اجاره چاه‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد:حتی اگر شده روزی یک ساعت چاه آب با کیفیت از افرادی که دارای چاه هستند باید اجاره کرد تا منبع آبی به غیر از آب طرح، در نظر گرفته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به کیفیت و سلامت آب شرب اشاره کرد و افزود: چاه‌هایی که شناسایی می‌شوند باید از لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد تایید قرار گیرند، به گونه‌ای که مقرر شد هر چه سریع‌تر تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شود.

وی شناسایی منابع جایگزین را حیاتی خواند و افزود: در این شرایط یک لیتر بر ثانیه آب هم برای ما بسیار ارزشمند است پس تمام تلاش‌ها به صورت شبانه روزی برای شناسایی منابع جدید باید انجام شود تا بتوانیم حداقل ۲ متر مکعب آب از طریق منابع جایگزین تامین کنیم.

امینی از مردم خواست با مدیریت مصرف، مسئولان امر را در تامین آب شرب همراهی کنند و گفت: این روزها مردم باید بدانند که حجم ذخیره سد زاینده رود بسیار محدود است و تامین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده رود بستگی دارد، پس مردم ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا طرح آب رسانی اصفهان بزرگ باید مصرف آب را مدیریت کنند.

کد خبر 344445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.