بسته تشویقی کمیته‌امداد شهرضا برای اشتغال مددجویان

شهرضا – رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از ابلاغ بسته تشویقی به کارآفرینان برای اشتغال مددجویان این نهاد در شهرضا خبر داد.

عبدالرزاق میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود، حمایت از کار و اشتغال داخلی است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، برای حمایت اشتغال و بکار گماری خانواده‌های تحت حمایت، بسته تشویقی را برای کارآفرینان پیش بینی کرده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اضافه کرد: در این روش، کمیته امداد به صورت پلکانی حق بیمه سهم کارفرمایانی که افراد تحت پوشش این نهاد را استخدام کنند، پرداخت می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: در سال نخست صد درصد حق بیمه سهم کارفرما، تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق اعلامی توسط شورای عالی کار، پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۸۶۵ خانوار روستایی با یک هزار و ۳۶۹ نفر جمعیت در قالب طرح شهید رجایی و یک هزار و ۳۱۸ خانوار شهری با دو هزار و ۳۴۰ نفر جمعیت و۱۴۰ خانوار روستایی با ۳۰۲ نفر جمعیت از طریق طرح مددجویی، از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه ۷۵۱ خانوار با سرپرست مرد و یک هزار و ۵۷۲ خانوار با سرپرست زن تحت پوشش کمیته امداد شهرضا هستند، تصریح کرد: چهار صدم درصد مددجویان به علت متارکه، ۵۷ درصد به علت فوت سرپرست و دو درصد به علت بیماری سرپرست، هشت درصد به علت طلاق، ، ۳۰ درصد به علت از کار افتادگی سرپرست و سه صدوم درصد به علت معلولیت سرپرست به خدمات کمیته امداد نیاز پیدا کرده‌اند.

وی گفت: خدمات بیمه پایه برای دو هزار و ۱۴۲ نفر از مددجویان کمیته امداد در شهرضا وجود دارد، در حالی که ۱۸۵ نفر این افراد نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

کد خبر 344437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام.اداره تآمین اجتماعی شهرضا با سحتگیری بی مورد باعث تعطیلی کارگاهها میشه.لطفا اطلاع رسانی کنید.