استعدادیابی دانش آموزان مقدمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: استعدادشناسی توسط نهادهای فرهنگی و تشکل های اجتماعی، هنری و ورزشی انجام شده که دانش آموزان با استعداد در رشته های مورد علاقه و دارای استعداد در اوقات فراغت مشغول می شوند.

علیرضا مرزبان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به مشارکت اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان این شهرستان اظهار کرد: از میان بیش از ۱۱ هزار دانش آموز تیران و کرونی ۴۰ درصد از آن ها در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی آموزش و پرورش شرکت کردند که بیش از یکصد نفر آن ها موفق به رتبه های برتر منطقه ای و استانی شده اند.

وی افزود: مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و معارف اسلامی براساس استعدادهای آن ها انجام و این مسابقات منجر به شناسایی و رشد استعدادهای آن ها خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی مدارس بر محوریت شناسایی استعدادها و رشد این ظرفیت ها بوده است، یادآورشد: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از فعالیت های فرهنگی و هنری و استعدادهای دانش آموزان استفاده شده است.

وی تعامل با دستگاه های فرهنگی شهرستان برای رشد استعدادهای فرهنگی را مهم عنوان کرد و افزود: استعدادشناسی توسط نهادهای فرهنگی و تشکل های اجتماعی، هنری و ورزشی انجام شده که دانش آموزان با استعداد در رشته های مورد علاقه و دارای استعداد در اوقات فراغت مشغول می شوند.

مرزبان با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان یادآورشد: دانش آموزان پایه نهم بر اساس استعداد، توانایی فردی، علاقه و دانش و مهارت برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل توسط مشاوران هدایت و راهنمایی می شوند که بیشتر در راستای هدایت به رشته های فنی است.

کد خبر 344406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.