اعتراض رانندگان شهرضا به ناعدالتی در شرایط کار

شهرضا – روز دوشنبه رانندگان حدود ۷۰ دستگاه کامیون در شهرضا، در اجتماعی که در سکوت و آرامش برگزار شد، خواستار رسیدگی به معضلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، در حال حاضر حدود هفت هزار دستگاه کامیون در شهرضا وجود دارد و شرکت تعاونی کامیون داران این شهرستان، جزو نخستین شرکت‌ها در نوع خود در ایران است.

این رانندگان برای اعتراض خودروهای خود را در حاشیه محور کمربندی شهرضا مستقر کرده بودند، بر ضرورت رفع آنچه ناعدالتی در شرایط کار عنوان می‌کردند، تأکید داشتند. بخشی از اعتراض رانندگان کامیون به تبعیض بین آنان و دیگر رانندگان در بندرعباس، پایین بودن نرخ کرایه بار، گرانی بهای لوازم یدکی و نرخ بالای بیمه است.

حسینعلی علی‌عابدی، رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرضا در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: آنچه امروز انجام شد در واقع اعتصاب نبود، این ماجرا اعتراض رانندگان کامیون شهرضا به نرخ کرایه و نوبت بار در بندرعباس بود.

وی تأکید کرد: مهم ترین مطالبه رانندگان کامیون در شهرضا، کمی نرخ کرایه است.

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرضا تصریح کرد: در حال حاضر نوبت‌دهی برای بارگیری در بندرعباس به صورت مجازی انجام می‌شود و وقتی نوبتی از این طریق گرفته می‌شود ممکن است تا زمان رسیدن راننده به بندرعباس باطل شود، در حالی که رانندگان بندرعباس و مناطق اطراف این شهرستان، در این فاصله چند نوبت بارگیری می‌کنند.

علی‌عابدی اظهار کرد: حق رانندگان شهرضایی در بندعباس ضایع می‌شود، کامیون‌هایی که دارای پلاک بندعباس هستند در هر ماه شش تا هشت نوبت بار به تهران و اصفهان حمل می‌کنند، اما رانندگان شهرضا برای هر نوبت بارگیری باید ۳۵ روز در نوبت بمانند.

وی ادامه داد: میزان کرایه‌های بار هم پایین بوده و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها هم ۲۰ درصد اضافه کرده، اما پذیرفته نشده است.

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرضا با بیان اینکه هربار رفت و آمد رانندگان کامیون از شهرضا به بندعباس هزینه‌ای در حدود ۹۰۰ تا یک میلیون تومان به همراه دارد، تصریح کرد: کرایه از بندرعباس به اصفهان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و از این بندر به مقصد تهران حدود سه میلیون تومان است که حدود یک میلیون از آن به عنوان کمیسیون کسر می‌شود.

علی‌عادبی در ادامه با بیان اینکه رانندگان زحمت می‌کشند و باید بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند، گفت: نهایتا یک راننده کامیون در هر ماه دو میلیون دریافتی دارد که از این مقدار باید هزینه استهلاک کامیون همچون تعویض روغن، لاستیک و گازوییل و هزینه زندگی را هم تأمین کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با فرماندار شهرضا صحبت و قرار شده خواسته‌های رانندگان را به ایشان تحویل دهیم تا پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا، این اجتماع پایان یافته است.

کد خبر 344401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 0
    از نظر من کار صحیح و کامل را رانندگان میکنند زیرا افزایش نجومی هفتاد درصدی لوازمات یدکی داشته و کرایه‌ها از ده سال پیش نه تنها بیشتر نشده بلکه کمتر هم شده. شخصی که سنگ را تنی هشتاد الی نود تومان میبرده الان باید همان رو تنی شصت و دو ببرد. واین کار صحیح است اگر حدود پنجاه الی هفتاد درصد روی کرایه‌ها بگذارند این اعتراضات هم فرو کش خواهد گشت.
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    1 0
    ورود و بررسی به حق کمسیونهایی که از این قشر اخذ میشود فراموش نشودکه ظلم بزرگی است