مبارزه با قاچاق کالا کلید واژه حمایت از کالای ایرانی است

لنجان-رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: در حمایت از کالای ایرانی تک تک افراد جامعه از تولیدکنندگان گرفته تا کارگر مصرف کننده و مسئولان نقش و وظیفه خاص خود را دارند، اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام شود مبارزه جدی‌ و همه جانبه با قاچاق کالا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد مهدی دهقانی در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند و همچون سال های گذشته بر تقویت تولید ملی و لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان در راستای حمایت از آن تاکید کردند.

وی افزود: البته در حمایت از کالای ایرانی تک تک افراد جامعه از تولیدکنندگان گرفته تا کارگر مصرف کننده و مسئولان نقش و وظیفه خاص خود را دارند، اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام شود مبارزه جدی‌ و همه جانبه با قاچاق کالا است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم اجناس قاچاق بخش قابل توجهی از بازار را تحت تاثیر قرار داده و بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر قرار است در حوزه خودکفایی به توسعه همه جانبه اقتصادی دست پیدا کنیم باید اصول اولیه آن که مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت همه جانبه از تولید داخلی است را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد فرایند توزیع کالا در کشور، استان اصفهان و شهرستان لنجان باید به گونه‌ای باشد که امکان ردیابی کالای قاچاق وجود داشته باشد، ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان به سمت تغییر نگاه اصناف به ارایه کالاهای داخلی با کیفیت و ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها حرکت کرده و در این راستا اجرای طرح اعطای گواهینامه کالای ایرانی را در راستای حمایت از تولید داخلی در دستور کار خود قرار داده است.

دهقانی اضافه کرد: شهرستان لنجان در حوزه اصناف از ظرفیت مناسبی برخوردار است و بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۶۵۰ رسته و ۲۷ اتحادیه در حال فعالیت هستند و به طور حتم اعطاء گواهینامه حمایت از کالای ایرانی رقابت بین این واحدهای صنفی را افزایش خواهد داد.

وی عنوان کرد: با بررسی های انجام شده از ۶۵۰ رسته صنفی که در شهرستان لنجان وجود دارد ۵۰۰ رسته صنفی صرفا باید کالای ایرانی ارایه دهند، ۱۵۰ رسته می توانند ۳۰ تا ۶۰ درصد کالای خارجی و ایرانی عرضه کنند و هشت اتحادیه نیز صرفا کالا و خدمت ایرانی و مابقی نسبت به حوزه فعالیت خود کالای وارداتی ارایه می کنند و قطعا با اجرای این طرح شاهد کاهش قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای تولید داخل خواهیم بود.

کد خبر 344400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.