سلامت چرخه اقتصادی باید در لنجان تقویت شود

لنجان-معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: کلید حمایت همه جانبه از تولید داخلی، مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان، حمایت از کالای ایرانی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز تاکیدات فراوانی داشته‌اند و بر همین اساس امسال که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده فعالیت در خصوص مبارزه با این سونامی مخرب اقتصادی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تأکید رهبر معظم  انقلاب بر مسایل اقتصادی نشان دهنده اهمیت این موضوع در راستای ترمیم وضعیت اقتصادی کشور است، افزود: باید به این مهم توجه جدی داشت که خرید و استفاده از کالای ایرانی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی کشور بوده و در این میان نقش مردم و مسئولان غیر قابل انکار است بر همین اساس باید با حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی، به سمتی حرکت کنیم که چرخ صنایع خرد و کلان به حرکت در ‌آید و این حرکت برای جوانان ما اشتغال و برای کارگر و تولید کننده داخلی درآمد کافی به همراه داشته باشد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: کلید حمایت همه جانبه از تولید داخلی، مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی است که این کلید طلایی می تواند راه مناسبی برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور باشد.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چندین استان کشور دارای فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است، اما به تبع آن تهدیدهایی چون قاچاق دام، چوب، کالاهای خارجی، مواد غذایی، سیگار و ... این شهرستان را تهدید می‌کند.

صالحی با اشاره به اهمیت اجرای صحیح اعطای گواهینامه کالای ایرانی به اصناف مختلف در شهرستان لنجان، اضافه کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید در گام نخست با بررسی ظرفیت های شهرستان لنجان در راستای پیشگیری از قاچاق حرکت کرده و شیوه‌های ورود و خروج کالای قاچاق از مبادی ورودی و خروجی کالای قاچاق را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن با تهیه برنامه مطالعاتی پیرامون موضوعات ضروری در شهرستان جهت به سمت ارایه روش‌های موثر برای پیشگیری حرکت کند.

وی با بیان اینکه امروز باید تدابیری اتخاذ شود تا سلامت چرخه اقتصادی در شهرستان لنجان تقویت شود، عنوان کرد: در این مسیر نقش تک تک اصناف بسیار مهم و کلیدی است و بر همین اساس باید با نهادینه کردن قبح کالاهای قاچاق به سمت آشنایی مردم با مضرات استفاده از این نوع کالا و در نهایت افزایش اهمیت ملی در حمایت از تولید داخلی حرکت کرد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های متعدد و اجرای برنامه‌های آموزشی برای اصناف و اتحادیه‌های صنفی و همچنین اجرای طرح ویژه شناسایی و جمع‌آوری کالاهای قاچاق ممنوعه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حایز اهمیت است که همچون گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 344396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.