از تاختن به رییس جمهور تا پلاکارد گردانی در مجلس

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده و بویژه نسبت به وضعیت جوانان و تصویب لایحه حمایت مالی از تروریسم واکنش نشان داده اند.

به گزارش ایمنا، اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در تشریح جلسه روز یکشنبه- ۳۰ اردیبهشت- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع افزایش تعداد نمایندگان نیز در دستورکار کمیسیون بوده است، اظهار کرد: بر این اساس یک نفر به حوزه انتخابیه شهر اصفهان افزوده و همچنین حوزه انتخابیه آران و بیدگل و کاشان نیز جدا و به هر کدام یک نماینده اختصاص یافت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: باید یادآور شد موضوع افزایش نمایندگان در کمیسیون در حال بررسی است و نکات ذکر شده باید به تایید نمایندگان مجلس در صحن علی برسد.

تلاش برای جلوگیری از رکود در حوزه ساخت و ساز و مشکلات شغلی کارگران ساختمانی

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در نامه ای به نوربخش معاون سازمان تأمین اجتماعی، از وی خواسته است مشکل بیمه کارگران مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد. در بخشی از این نامه آمده است:... اخیرا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به دریافت حق بیمه از کل عوارض اعلامی شهرداریها اصرار دارد که این امر موجب اختلاف نظر و ناهماهنگی بین  شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی شده است. لذا به منظور جلوگیری از رکود در حوزه ساخت و ساز و مشکلات شغلی کارگران ساختمانی، خواشمند است دستور فرمایید نسبت به پیگیری امر و رفع مشکلات موجود اقدامات شایسته صورت بگیرد.

آقای رییس جمهور آیا می دانید؟

حسینعلی حاجی دلیگانی(نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار) در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی روز یکشنبه- ۳۰ اردیبهشت - مجلس خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی! یادتان هست در خرداد ۹۲ به جوانان گفتید من می‌دانم شما از بیکاری رنج می‌برید، گفتید در کشور بزرگ ایران نباید این همه بیکار داشته باشیم، گفتید کشور را از بیکاری نجات می‌دهم، گفتید در گرانی ملاک جیب مردم است... اما آیا می‌دانید که براساس آمار رسمی که از میزان واقعی آن کمتر است، در سال ۹۲ تعداد بیکاران نزدیک به ۲ میلیون نفر بود، اما اکنون به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده؟ 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی آیا می‌دانید قیمت اقلام پرمصرف همچون گوشت، لبنیات، برنج و... در سال‌های اخیر چند ده درصد گران شده؟ آقای روحانی شما هیچ کاری نکنید، فقط جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرید که مردم را بیچاره کرده.

وی افزود: آقای رییس‌جمهور! آیا می‌دانید امنیت شغلی کارگران از بین رفته؟ آیا می‌دانید کارگران را مجبور می‌کنند بدون دریافت حق و حقوق‌شان امضا کنند که حقوق‌مان را از قبل دریافت کردیم؟ آیا می دانید رکود تورمی اقتصادی چه بر سر اقشار مختلف مردم آورده؟ هم کارگران را بیکار و هم سرمایه‌گذاران ر ا بدبخت کرده است.

از رییس جمهور می‌خواهم اولویت کار خود را به جوانان بدهد

زهرا سعیدی (نماینده مردم مبارکه) در نطق میان دستور خود در نشست علنی روز سه‌شنبه- ۱ خرداد – گفت:دولت دوازدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که مدیریت اجرایی کشور طی چهار سال گذشته دراختیار خودش بود و دیگر نمی‌توان اظهار کرد که ویرانه پذیرفته است و من در اینجا از رییس جمهور می‌خواهم اولویت کار خود را به جوانان این مرز و بوم و ایجاد نشاط اسلامی برای جوانان قرار دهد که جز با ایجاد اشتغال، تکیه بر اقتصادی مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و برخورد جدی با قاچاق کالا و مواد مخدر پذیرا نیست

سعیدی تأکید کرد:  جوانان دهه شصت به سن پیری نزدیک می‌شوند و دیگر برنامه‌ریزی جواب نمی‌دهد و مسئولین باید اشتغال ایجاد کنند و این کار را نه تنها با برنامه‌های بلندمدت بلکه با برنامه‌های کوتاه‌مدت باید محقق سازند. این روزها همه چیز را به برجام ربط می‌دهند، آنقدر توان و پتانسیل داخلی وجود دارد که به نظر من برجام بهانه‌ای شد تا ما بتوانیم دشمنانمان را بهتر بشناسیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای سریع در برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض در این حوزه، در پایان گفت: واقعاً سخت است که در یک اتاق یک کارمند قراردادی و یکی رسمی است، کسی که قراردادی است یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و کسی که استخدام رسمی است ۱۰ میلیون تومان.

پلاکارد گردانی در مجلس برای مخالفت با لایحه «مقابله با تامین مالی ترویسم»

روز سه شنبه -۱ خرداد- تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در زمانی که صحن علنی وارد بررسی کلیات لایحه «مقابله با تامین مالی ترویسم» شد با فریادهای بلند خواستار بررسی نشدن این لایحه در مجلس شدند. حاجی دلیگانی و ابطحی دو تن از نمایندگان استان اصفهان بودند که به همراه تعدادی دیگر از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با در دست داشتن پلاکاردهایی با فریاد این لایحه را استعماری می خواندند.

آنها در مجلس راه افتاده و دو پلاکارد با این مضمون را در دست داشتند « ملت غیور ایران از پذیرش هر پیمان استعماری بیزار است»، « ملت ایران ما را نخواهد بخشید اگر این لایحه استعماری را مصوب کنیم». در نتیجه این اقدام فضای مجلس برای دقایقی متشنج شد؛ گویی که تجمعی در مجلس رخ داده است.

این هیاهو باعث شد که رییس مجلس خطاب به این نمایندگان بگوید: مجلس جای گفت‌وگوست شما نظراتتان را گفتید اجازه دهید که دیگران هم نظراتشان را بگویند. با زور نمی شود نظراتتان را القا کنید. شما نقد و اعتراض دارید بگذارید صحبت شود مجلس جای تضارب آرا است.

حاجی دلیگانی روز سه شنبه -۱ خرداد-  با استناد به اصل ۱۱۰ قانونی اساسی در اخطار خود خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: چرا رییس مجلس پاسخی به یاوه‌گویی های روز گذشته وزیر امورخارجه آمریکا در نطق اول خود نکرد.

علی لاریجانی هم در پاسخ به اخطار نماینده شاهین شهر گفت: وزیر خارجه لیاقت نداشت که صحبتی در صحن نسبت به حرفهای او انجام شود آنقدر حرفهای بی حساب زد که احتیاج به پاسخ نداشت. کمااینکه وزیرامورخارجه کشورمان پاسخ او را داد.

اعتراض به واردات صد دستگاه خودروی نعش کش

حاجی دلیگانی همچنین در این جلسه در اخطاری با استناد به  اصل ۱۳۸ قانون اساسی بیان کرد: دولت اخیرا مصوبه‌ای در زمینه واردات صد دستگاه خودروی نعش کش به داخل کشور داشته است. متاسفانه این مصوبه علیرغم اینکه مغایر با فرمایش مقام معظم رهبری است، مغایر قوانین مصوب مجلس دررابطه با قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی کشور است. اینگونه موارد نباید مورد تایید قرار گیرد.

علی مطهری که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار تصریح کرد: ما این مسئله را به هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارجاع می دهیم تا موضوع مشخص شود.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

محسن کوهکن(نماینده مردم لنجان) به همراه ۶۰ نفر از نمایندگان به رییس‌جمهور در خصوص «تجدیدنظر جدی و کلی در روابط با کشور امارات به دلیل موضع‌گیری علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از بیانات وزیر امور خارجه آمریکا» تذکر دادند.

ناهید تاج‌الدین(نماینده مردم اصفهان) به اتفاق سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب به وزیر دادگستری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: «اجرای سریع ماده ۱۶۰ قانون کار و تکلیف به حضور نماینده دادگستری در هیات حل اختلاف اداره کار استان اصفهان».

سیدجواد ابطحی(نماینده مردم خمینی شهر) به رییس‌جمهور: «ضرورت ورود فوری به تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به ویژه در حوزه اقلام خوراکی نظیر گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن و ... در ماه مبارک رمضان که همه کشورها سعی در ارزان شدن قیمت‌ها در این ماه دارند».

حجت الاسلام احمد سالک(نماینده مردم اصفهان)، محمدمهدی زاهدی و اکبر رنجبرزاده به وزیر امور خارجه: «لطفا در پاسخ به گستاخی وزیر خارجه آمریکا نسبت به کشورمان با فوریت از پروتکل الحاقی خارج شوید».

ناصر موسوی لارگانی(نماینده مردم فلاورجان) به وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد: ضرورت حل فوری مشکلات ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور بعد از تعیین دستوری نرخ ارز منجر به عدم وجود ارز مورد نیاز تولیدکنندگان شده است، به رییس‌جمهور: ضرورت اخذ تضامین کتبی و عینی و کافی از اتحادیه اروپا و روسای جمهور کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص ادامه حضور در برجام و اجرای تعهدات این توافقنامه، به رییس‌جمهور: لزوم تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و یا وزیر نیرو در اسرع وقت یک سال پس از تعهد رییس‌جمهور به مردم استان اصفهان.

حسینعلی حاجی دلیگانی (نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار) و اکبر رنجبرزاده به رییس‌جمهور: دستور دهید در تهیه آیین‌نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۷ موضوع کاهش فقر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تسریع شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد(نماینده مردم کاشان) به رییس‌جمهور: چرا سهم درآمد بازدید از امکانات تاریخی کاشان به حساب اداره میراث فرهنگی کاشان اختصاص پیدا نمی‌کند؟

کد خبر 344389

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.