کاهش سردرگمی مردم با تغییر نامگذاری‌های معابر

رییس انجمن دوستداران اصفهان گفت: تغییر نام‌ خیابان‌ها به معنای نادیده گرفتن جایگاه ملی و مذهبی اشخاصی مثل ابوالحسن اصفهانی به عنوان یک روحانی برجسته نیست و می توان از این نام در محل دیگری که شأنیت و جایگاه مناسبی داشته باشد، استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، تغییر نام برخی از خیابان های اصفهان از سوی شورای نامگذاری شهر واکنش های متعددی را در پی داشت که اوج این اظهار نظرها با تغییر نام خیابان آیت الله ابوالحسن اصفهانی به خیابان باغ کاران خود را نشان دارد.

شاهین سپنتا رییس انجمن دوستداران اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تاکید بر اینکه اقدامات اخیر مدیریت شهری در ارتباط با نامگذاری معابر و اماکن، قابل توجه و در خور تحسین است، اظهار کرد: در آخرین مصوبات شورای نامگذاری شهر اصفهان، خیابان آیت الله ابوالحسن اصفهانی به خیابان باغ کاران، بخشی از خیابان هشت بهشت به دکتر فاطمی و خیابان مقداد به آتش تغییر نام داده شده است که می توان این حرکت را بسیار مثبت ارزیابی کرد چراکه به دلیل مدیریت های سلیقه ای و غیرکارشناسی در سال‌های گذشته، برخی از معابر به گونه ای نامگذاری شده بودند که شهروندان و گردشگران را سردرگم می کرد.

وی ادامه داد: مخالفت هایی که با تغییر نامگذاری های معابر انجام می گیرد اصولی نیست زیرا این تغییرات بر مبنای نام قدیم این خیابان ها انجام گرفته و سردرگمی شهروندان و گردشگران را کاهش خواهد داد.

رییس انجمن دوستداران اصفهان معتقد است که این تغییر نام‌ها به معنای نادیده گرفتن جایگاه ملی و مذهبی اشخاصی مثل ابوالحسن اصفهانی به عنوان یک روحانی برجسته نیست و می توان از این نام در محل دیگری که شأنیت و جایگاه مناسبی داشته باشد، استفاده کرد و انتخاب نام باغ کاران به خاطر شهرت آن محله انجام گرفته است.

سپنتا با بیان اینکه رویۀ جدید شهرداری اصفهان مبنی بر بازگرداندن نام معابر به نام قدیمی و مصطلح آنها در بین عموم باید استمرار داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از خیابان ها و معابر شهری دو نام دارند به گونه ای که یک نام از سوی شهرداری انتخاب شده اما در واقع نامی که بیشتر از سوی مردم بر این خیابان ها گذاشته شده بیشتر به کار برده می شود.

وی با استناد به گفتگوهای رایج شهروندان در آدرس‌دهی به یکدیگر، خاطرنشان کرد: خیابان آزادگان به نام سعادت آباد، قدوسی به آپادانا اول، ۱۵ خرداد به آپادانا دوم، سلمان فارسی به مشتاق دوم، محتشم کاشانی به دقیقی، شهید کیانی به کوله پارچه، هشت بهشت شرقی به شاه‌زید و میدان قدس به طوقچی در بین عموم مردم معروف هستند؛ این در حالی است اگر یک گردشگر بخواهد بر اساس نام‌های رسمی آن‌ها به دنبال یک نشانی بگردد به سختی به مقصد خواهد رسید زیرا نام های رسمی چندان در بین شهروندان جا نیافته است.

کد خبر 344370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.