توسعه گردشگری، زمینه‌ساز رونق اقتصاد ملی

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین بسترهای لازم برای رونق اقتصاد ملی و حل معضل بیکاری، توسعه گردشگری است.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی در هر منطقه، نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی، تصریح کرد: مسئولان باید موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را برطرف کنند و اجازه ندهند انگیزه کارآفرینان به دلیل بروکراسی سنگین اداری از بین برود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوی است، تأکید کرد: این مسئله در حالی عنوان می‌شود که اصفهان، به عنوان یک استان برخوردار شناخته می‌شود.

محمودی ادامه داد: مسئولان باید تلاش کنند تا جایی که امکان دارد، بروکراسی اداری را از بین ببرند و بستر لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: در همه مناطق استان و از جمله در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین بسترهای لازم برای رونق اقتصاد ملی و حل معضل بیکاری، توسعه گردشگری است، اضافه کرد: شهرستان‌های حوزه انتخابیه هم مانند بسیاری از مناطق دیگر استان با بحران بیکاری مواجه هستند در حالی که زیرساخت‌های لازم برای رونق صنعت گردشگری در آن وجود دارد.

محمودی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بسیاری هستند که به فعالیت در زمینه بوم گردی و فروش و تولید صنایع دستی علاقه‌ دارند، اما لازم است راهکار لازم در اختیار این افراد قرار داده شود.

وی اصلاح راه‌ها و مسیرهای دسترسی را از نخستین نیازهای رونق صنعت گردشگری در هرمنطقه دانست و افزود: پروژه‌های راهسازی و اصلاح مسیرهای مواصلاتی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه اجرا شده که در این زمینه نقش زیادی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تکمیل فاز نخست مسیر شهرضا – اصفهان، اتمام مسیر شهرضا – مبارکه و اصلاح مسیرهای روستایی و عشایری از این پروژه‌ها بوده است.

محمودی ادامه داد: شهرضا در حاشیه مسیر ترانزیت شمال – جنوب کشور قرار گرفته که از این نظر موقعیت مناسبی برای رونق گردشگری در اختیار دارد و شهرستان دهاقان نیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی دارد که باید از آن برای رونق اقتصادی استفاده شود.

کد خبر 344363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.