سهم شهرداری ها از محل جرایم رانندگی پرداخت شود

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال گذشته هیچ‌گاه سهمی از محل جریمه‌های رانندگی برای شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان با انتقاد از پرداخت سهم شهرداری های شهرستان لنجان از محل درآمد جرایم رانندگی اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال گذشته هیچ‌گاه سهمی از محل جریمه‌های رانندگی برای شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان محقق نشده است و طبق اعلام رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی در جلسه شورای ترافیک شهرستان لنجان در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار برگ جریمه صادر شده که در حدود ۵۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون درصدی از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم دریافت می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است، افزود: این گونه که به نظر می رسد این مسئله را هم باید به لیست مطالبات شهرداری ها اضافه کرد چراکه سبب شده بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه شوند و باید به این نکته مهم و اساسی توجه داشت که پرداخت سهم شهرداری ها از محل درآمد جرایم رانندگی سبب می شود تا این مبلغ در مسیر رفع مشکلات ترافیکی هزینه خواهد شد که ثمرات بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: قطعا پرداخت سهم شهرداری ها از محل درآمد جرایم رانندگی می‌تواند کمک زیادی را به ساماندهی پارکینگ‌ها، نصب علایم رانندگی و... و همین طور افزایش ایمنی معابر دورن شهری داشته باشد بر همین اساس یکی از خواسته های شهرداری ها پرداخت این مهم می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه استفاده شهروندان از خودروهای شخصی آرام سازی ترافیک از جمله برنامه ها و استراتژی هایی است که مورد توجه برنامه ریزان شهری و مهندسان ترافیک به منظور کاهش سرعت ترافیک قرار گرفته است و نتیجه مستقیم این امر افزایش ایمنی ترافیک درون شهری است.

محمدی تصریح کرد: یکی از چالش های امروز در حوزه ترافیک شهری در هسته مرکزی شهر بوده که برای رفع این چالش ها باید چاره اندیشی شود چرا که در برخی از خیابان‌های زرین‌شهر که مسیر آنها یک‌طرفه شده است شاهدیم دو طرف خیابان محل پارک خودروهای شهروندان شده که اکثر این خودروها متعلق به کسبه است و این مهم سبب شده شاهد پارک‌های دوبل در هر دو سمت خیابان باشیم.

وی متذکر شد: در بسیاری از کشورها و شهرهای پیشرفته دنیا استفاده از وسایل نقلیه عمومی و همچنین دوچرخه آن هم در هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار گرفته و در برخی مسیرها نیز شاهد ممنوعیت تردد خودرو هستیم و تنها به‌وسیله ای که اجازه تردد در آن مسیر را دشته دوچرخه است.

شهردار زرین شهر تاکید کرد: یکی از راه هایی که می تواند باعث کاهش بار ترافیکی در خیابان هایی همچون دکتر شریعتی و امام خمینی(ره) شود احداث باند دوچرخه‌ است که اگر این طرح در شورای ترافیک به تصویب برسد شهرداری زرین شهر آمادگی اجرای این طرح را دارد.

کد خبر 344356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.