رفع نقاط حادثه خیز جاده ای ضرورتی انکارناپذیر است

لنجان-معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت:رفع نقاط حادثه خیز جاده ای در شهرستان لنجان ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: همواره از سوی کارشناسان جاده، خودرو و انسان سه عامل مهم در بروز تصادفات جاده ای مطرح شده اما همچنان اتفاق نظری در خصوص اینکه سهم کدام یک از این عوامل در بروز حوادث ترافیکی بیشتر بوده انجام نگرفته است.

وی افزود: اما با توجه به اینکه بروز حوادث رانندگی و تجربه تلخ مصدومیت یا فوت عضوی از خانواده براثر یک سانحه زندگی این افراد را تحت الشعاع قرار می دهد باید به سمت و سویی حرکت کرد که شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم بر همین اساس اجرای تصمیماتی که در شورای ترافیک شهرستان لنجان اتخاذ می شود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شناسایی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و خطرساز از جمله نکات مهمی است که می تواند سهم جاده را در تصادفات درون شهری و برون شهری را کاهش دهد از سوی دیگر استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها و علایم خطر از مهم ترین عواملی به شمار می آید که کاهش تصادفات جاده ای را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد:نباید فراموش کرد فرهنگسازی، همکاری مردم، تلاش مسئولان، نصب دوربین های کنترلی و رعایت نکات ایمنی باعث خواهد شد تا آمار تصادفات پایین آمده و حتی آمار فوت در تصادفات نیز به صفر کاهش یابد.

صالحی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز جاده ای در شهرستان لنجان ضرورتی انکارناپذیر است، اضافه کرد: محور حادثه‌خیز و پرتردد سفیددشت به دلیل بار ترافیکی بالا و برخوردار نبودن از زیرساخت‌های لازم سالانه شاهد بروز تصادفات بسیاری بوده که این تصادفات حتی به کشته شدن افراد زیادی در این محور نیز منجر شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین باید برای رفع این مشکل باید چاره‌اندیشی شود چراکه این محور نیاز به دو طرفه شدن مسیر دارد، از سوی دیگر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع مشکل در گلوگاه‌های حادثه‌خیز شهرستان لنجان از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در شهرستان لنجان باشیم.

معاون فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه پل غدیر بر روی رودخانه زاینده رود درمسیر زرین شهر_شهرکرد است که در دست اقدام بوده اما با توجه به حجم بالای تردد در این نقطه باید تلاش شود با سرعت هرچه بیشتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی متذکر شد: با اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان لنجان تاکنون توانسته ایم، امنیت و کاهش خطر پذیری را که از معیارهای توسعه‌یافتگی به شمار می آمده را در این شهرستان اجرایی کنیم از این رو باید متناسب با موقعیت شهرستان لنجان مسایل و معضلات شهرستان را رصد کنیم تا با رفع آنها شاهد ارتقاء امینت در جاده های این شهرستان باشیم.

کد خبر 344349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.