نوروزی: از رسانه‌ها حمایت می‌کنیم/حمایت ها دو جانبه باشد

شهردار اصفهان صبح امروز (سه شنبه) از مجتمع مطبوعاتی بازدید و با رسانه های واقع شده در این مجتمع دیدار و گفتگو کرد و قول حمایت از رسانه ها را داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار ایمان حجتی مدیر کل ارتباطات و امور بین المل، علیرضا صادقیان مشاور راهبردی و دستیار اجرایی شهردار و مهرداد قسمتی مدیر تدارکات و پشتیبانی شهرداری اصفهان، دکتر قدرت الله نوروزی را همراهی کردند.

- شهردار اصفهان در گام نخست در دفتر مدیر مجتمع با هیئت مدیره مجتمع مطبوعاتی به گفتگو نشست؛ محمد رضایی، سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در اصفهان در این نشست اظهار کرد: یکی از اهداف مهم احداث مجتمع مطبوعاتی اصفهان، ساماندهی توزیع نشریات بود، اما متاسفانه هنوز این اتفاق محقق نشده است.

او با بیان اینکه رسانه های اصفهان به لحاظ مالی ضعیف هستند، ادامه داد: حمایت مدیریت شهری از رسانه ها ضروری است و حیات بسیاری از رسانه ها به این حمایت بستگی دارد.

 اقدامات اداره کل ارتباطات بر محور خلاقیت است

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر رسانه ها با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری گفت: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در چند ماه گذشته برنامه های مختلف و به ویژه مناسبتی را  بر محور ایده و خلاقیت اجرا کرد به گونه ای که  کمترین هزینه ها را نسبت به گذشته در برداشت.

نوروزی افزود: مدیر روابط عمومی اقدامات مهم و رویدادهای مختلفی را با کیفیت بهتر و هزینه کمتر نسبت به گذشته انجام داده و نیاز است که اصحاب رسانه این اقدامات را به گوش مردم برسانند و در کنار بخش رسانه‌ای ما بایستند و حمایت دو جانبه انجام شود.

- شهردار اصفهان در گام دوم از کتابخانه مجتمع مطبوعاتی، سالن اجتماعات، سالن توزیع نشریات و نماز خانه مجتمع نیز بازدید کرد.

- نوروزی بازدید خود از رسانه‌ها را از طبقه اول مجتمع مطبوعاتی و از هفته نامه بهشت آغاز کرد و از روند فعالیت‌های این نشریه مطلع شد؛ شهردار با دیدن مجله‌ای در این نشریه که عکس روی جلد آن مرحوم آیت الله رفسنجانی بود، ویژه نامه را در دست گرفت و از حاضران خواست برای شادی روح مرحوم هاشمی رفسنجانی فاتحه ای قرائت کنند.

- شهردار اصفهان در ادامه حضور در مجتمع مطبوعاتی از هفته نامه والی که از سوی زوج رسانه ای- محمد امامی و زهره والی پور- اداره می شد، روزنامه اصفهان زیبا و روزنامه سیمای شهر بازدید کرد.

شهردار اصفهان در ادامه بازدید خود از مجتمع مطبوعاتی اصفهان به دفتر سرپرستی روزنامه مردم سالاری به سرپرستی امیر احمد زندآور رفت و با روند فعالیت‌های این رسانه آشنا شد؛ شهردار بخشی از دفتر روزنامه که پارتیشن بندی شده بود را نگاه کرد و به شوخی گفت"اینجا اتاق رییس است؟"

دفتر سرپرستی روزنامه جهان اقتصاد و روزنامه حسبان از دیگر دفاتری بود که مورد بازدید شهردار اصفهان قرار گرفت. سرپرست روزنامه حسبان در این بازدید به شهردار اصفهان گفت که در این دفتر سرپرستی روزنامه های اقتصاد مردم، کارون، بشارت نو، کلید و روزگار اقتصاد نیز وجود دارد.

شهردار که در بسیاری از دفاتر رسانه ها با حضور بانوان مواجه شده بود ابراز خوشحالی کرد و به شوخی گفت " بانوان که به دنبال سهم ۵۰ درصدی خود هستند در رسانه ها سهم آنها از ۵۰ درصد هم بیشتر است". وی سپس ادامه داد: حضور بانوان در این شغل برای روشن ساختن افکار عمومی بسیار اهمیت دارد حتی مهم تر از قرار گرفتن آنها در پست‌های مدیریتی است.

ابراز خشنودی شهردار از وجود روزنامه دوزبانه توریسم

 نوروزی در بازدید از روزنامه توریسم که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود  از وجود چنین روزنامه ای ابراز خشنودی کرد. سرپرست این روزنامه به شهردار گفت: با توجه به گستره توزیع این روزنامه در داخل کشور و در سطح بین المللی، فرصت مناسبی برای انعکاس فعالیت‌ها و برنام‌های شهرداری وجود دارد.

شهردار در بازدید از هفته نامه سراسری کیاست با فعالیت‌های این هفته نامه آشنا شد و از سوی مدیر مسئول هفته نامه یک جلد کتاب تک صفحه‌ای به عنوان نمونه کار فرهنگی تبلیغاتی به شهردار اصفهان هدیه کرد.

به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی برای تکمیل سالن اجلاس هستیم

شهردار اصفهان پس از بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه عصر آزادی به خبرگزاری تسنیم رفت و با درخواست سرپرست این خبرگزاری به پشت تریبون رفت و به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر وضعیت پیشرفت پروژه سالن اجلاس سران پاسخ داد.

نوروزی در این مصاحبه گفت: پروژه سالن اجلاس در چند بخش سالن‌ها، هتل و بخش تجاری تقسیم می شود.

 وی با بیان اینکه دولت برای ساخت این سالن قول پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را داده بود، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرد، گفت: با توجه به توقف حمایت‌های دولتی هزینه های پروژه بر دوش شهرداری سنگینی کرده و زمان بهره برداری از آن به طول انجامیده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه سالن اجلاس سران نیاز است، گفت: تا قبل از مدیریت جدید شهرداری این پروژه تنها ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در ۸ ماهه گذشته ۱۰ درصد پیشرفت را در این پروژه شاهد بوده‌ایم، البته از این وضعیت راضی نیستیم چرا که پروژه سالن اجلاس را مجموعه ای واحد می دانیم که باید تمام بخش ها در آن لحاظ شود.

وی ادامه داد: هتل و مجموعه تجاری سالن اجلاس به بخش خصوصی واگذار شده است که تاکنون فقط هفت درصد پیشرفت داشته، از این رو درصدد هستیم هتل و مجموعه تجاری را از این وضعیت نجات دهیم.

نوروزی تصریح کرد: به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا بخش‌های تجاری سالن اجلاس را واگذار کنیم و بگوییم سالن اجلاس به معنای واقعی بهره برداری می شود.

وی تأکید کرد: پروژه سالن اجلاس یک پروژه سنگین است و حتی اگر اعتبارات لازم فراهم بود و فعالیت ها مستمر ادامه پیدا می کرد، سه سال زمان نیاز داشت تا به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا امیدی به تأمین اعتبار حمایت‌های پرداخت نشده دولت وجود دارد، گفت: بی شک دولت توان تأمین اعتبار ندارد و راهکار رفع این مشکل تعامل با بخش خصوصی است.

نوروزی در ادامه بازدید خود از مجتمع مطبوعاتی اصفهان از هفته نامه میرزمان، فرهنگسرای رسانه و خبرگزاری موج که ماهنامه ندای فردا را نیز منتشر می کند، بازدید کرد.  سرپرست خبرگزاری موج در اصفهان ضمن اهدای لوح تقدیر به شهردار اصفهان از ایشان خواست دست نوشته ای به عنوان یادبود برای این سرپرستی به یادگار بگذارد.

شهردار اصفهان همچنین از دفتر سرپرستی روزنامه های جوان و اعتدال که توسط یک زوج رسانه ای - سعید عرفان منش و ناهید ایزدی- و روزنامه عصر ایرانیان، راه مردم و اسرار که توسط زوج دیگر رسانه ای -علی هژبری و محبوبه عزیز - اداره می شود بازدید کرد؛ شهردار با خنده به علی هژبری گفت: "در این دفتر کدام یک رییس هستید" که علی هژبری پاسخ داد: "قطعا خانم عزیز رییس هستند."

وی روزنامه های هدف و اقتصاد که آن نیز توسط یک زوج رسانه ای - عباس پوستین دوز و الهه کارپناه- اداره می شود و هفته نامه سیبه را نیز مورد بازدید قرار داد؛ مدیر مسئول هفته نامه سیبه یک ویژه نامه به دست شهردار اصفهان داد که تیتر اول آن « دو نوروز در اصفهان» بود، شهردار خلاقیت در تیتر را پسندید و از فعالیت های این رسانه تشکر کرد.

شرکت نمایشگاهها شاه راه مهم توسعه گردشگری است

نوروزی همچنین از نشریه فریاد کوهستان، دفتر سرپرستی روزنامه کار و کارگر و خبرگزاری مهر بازدید کرد و در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص پیشرفت پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت: بخش اعظم سهام پروژه نمایشگاه متعلق به شهرداری اصفهان است و از روزی که مدیریت آن تغییر کرده تاکنون، بر اساس اخبار واصله و بازدیدی که انجام شده در توسعه و ساخت و سازها، فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه فعلی نیز رونق خوبی پیدا کرده و هر روز برنامه‌های مختلفی در آن برگزار می شود.

شهردار اصفهان اظهارکرد: با توجه به سیاست‌های شهرداری در راستای توسعه گردشگری در اصفهان، شرکت نمایشگاهها یکی از شاه‌راه‌های مهم برای رسیدن به این هدف است.

نوروزی تصریح کرد: تأمین مالی پروژه با مشکلاتی رو به رو است، از این رو باید شرکا با هم تعامل بهتری داشته باشند تا تعهدات به موقع انجام شود و پروژه پیشرفت خوبی داشته باشد.

ابراز خرسندی شهردار اصفهان از برگزاری میزگردهای تخصصی ایمنا

شهردار اصفهان در پایان وارد خبرگزاری ایمنا شد و به درخواست سردبیر این خبرگزاری وارد میزگرد تخصصی این رسانه در مورد - استراتژی فضای سبز در اصفهان- که با حضور مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان و کارشناسان حوزه فضای سبز در حال برگزاری بود، شد و از برگزاری این میزگرد ابراز خرسندی کرد و گفت: بی شک این میزگرد با حضور کارشناسان خبره و مدیرعامل سازمان پارکها که اشراف کامل به فضای سبز و بحران کم آبی دارند، خروجی خوبی خواهد داشت.

وی از بخش های مختلف خبرگزاری ایمنا بازدید و در جمع خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: "دوست داشتم دو ساعتی در کنار خبرنگاران ایمنا باشم، اما زمان اجازه نمی‌دهد، از این رو در فرصت مناسب حتما با خبرنگاران این رسانه دیدار خواهم کرد."

شهردار اصفهان در پایان خروج از مجتمع مطبوعاتی در جمع رسانه ای های استان اصفهان از اینکه از نزدیک شاهد فعالیت آنها بود ابراز خرسندی کرد و گفت: متاسفانه به من گفته بودند بازدید از مجتمع یک ساعت به طول می انجامد اما به نظر من پنج ساعت زمان نیاز است تا از کل مجموعه یک بازدید منسجم و خوبی به عمل آید. وی همچنین به رسانه ها قول مساعد داد که مورد حمایت شهرداری قرار گیرند و از رسانه ها نیز خواست این حمایت را دو جانبه ببینند و در کنار شهرداری بایستند.

کد خبر 344333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.