ایران با قوی ترین تحریم‌های تاریخ روبرو خواهد شد

مایک پومپئو ضمن طرح ۱۲ شرط آمریکا برای دستیابی به توافق جدید با ایران از وضع «قوی ترین» تحریم های تاریخ علیه تهران سخن گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از یورو نیوز، عصر دوشنبه-۳۱ اردیبهشت- سخنرانی وزیر خارجه ایالات متحده برای اعلام «نقشه راه دیپلماتیک» واشنگتن در برابر ایران و کمتر از دو هفته پس از خروج آمریکا از برجام ایراد شد.

مایک پمپئو در سخنرانی روز دوشنبه خود از متحدان واشنگتن خواست که با کشورش همراهی کنند و گفت: مردم ایران در نهایت تصمیم نهایی را در مورد تحریم های اعمال شده علیه تهران خواهند گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد تجارت کشورهای دیگر با تهران گفت: همه کشورها باید دریابند که ما نمی توانیم به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران کمک مالی کنیم. ایران باید برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد و به آن پایان ببخشد.

پمپئو گفت: کشورهایی زیادی در سراسر جهان نگرانی هایی مشابه نگرانی های واشنگتن در مورد ایران دارند. تمامی طرف هایی که با وجود ممنوعیت ها به تجارت با ایران ادامه خواهند داد مسئول اقداماتشان خواهند بود. تحریم ها علیه ایران تنها زمانی کاهش خواهد یافت که سیاستهای حکومت ایران تغییر کند.تحریم هایی که علیه ایران اعمال خواهد شد «قوی ترین تحریم هایی» خواهد بود که در طول تاریخ به اجرا گذاشته شده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن به ایران فشاری «بی سابقه» در زمینه امور مالی وارد خواهد کرد. رژیم ایران باید بداند که آنچه انجام شده تازه شروع فشارها بر ایران است. تحریم ها علیه تهران تنها پس از تغییر «محسوس» در سیاستهای ایران برداشته خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: باید در چهل سالگی حکومت جمهوری اسلامی بپرسیم که دستاورد این حکومت برای ایران چه بوده است؟ وزیر خارجه آمریکا سپس درخواست‌های واشنگتن از ایران را که شامل خروج نیروهای ایران از سوریه می شود را مطرح کرد.

پمپئو افزود: واشنگتن در مورد برجام پشت میز مذاکره نخواهد نشست. برجام برای «آمریکا و اروپا و جهان» مفید نبود. حکومت ایران باید رفتار خود با شهروندان این کشور را بهبود ببخشد. زنان ایران مستحق همان آزادی هایی هستند که مردان ایرانی از آن بهره مند شده اند. ایران یا باید اقتصاد خود را سر و سامان دهد و یا به فعالیتهای خود در دیگر کشورهای منطقه ادامه دهد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به سران گروه القاعده در تهران «پناه» داده است و در افغانستان از گروه «طالبان» حمایت می کند. توافق هسته ای با ایران به دلیل نواقصش جهان را در «معرض خطر» قرار می دهد. ایران همچنان در مورد برنامه هسته ای خود «دروغ» می گوید.

 پمپئو افزود: دلیل خروج کشورش از برجام عدم تامین امنیت شهروندان آمریکایی براساس این توافق بود.

کد خبر 344331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.