پدر شهیدان حسن خانی به فرزندان شهیدش پیوست

لنجان-رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت:حاج جواد حسن خانی پدر شهیدان نصرالله و حسین حسن خانی ریزی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی حبیب الهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس برای همه ایرانیان یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است، چراکه شیرمردان این مرز و بوم برای حفظ استقلال، آزادی و عظمت ایران اسلامی لبیک گوی ولایت فقیه زمان خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران برای حفظ اسلام ناب محمدی و خاک و ناموس میهن اسلامی تا پای جان و به قیمت خون و سلامتی ایستادگی کردند تا ما امروز در آرامش و آسایش کامل زندگی کنیم و امنیت مثال زدنی امروز میهن اسلامی مرهون فداکاری این عزیزان و گذشت و بصیرت خانواده های آنها است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: خانواده های شهدا بخصوص پدران شهدای با بصیرت و صبوری فرزندان خود را به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در راه حفظ و حراست از میهن عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی فدا کردند.

وی با بیان اینکه پدران شهدا، بهترین الگوی صبر و استقامت و صبوری هستند، ادامه داد: بدون شک پدران شهدا الگویی بی ‌بدیل برای ملت ایران اسلامی هستند چراکه راه سعادت و درست را به فرزندانشان نشان دادند و بر همین اساس یاد و خاطره آنان و فرزند شهیدشان، در تاریخ سراسر افتخار این سرزمین جاویدان خواهد بود.

حبیب الهی اضافه کرد: امروز همه موظف هستیم ادامه دهنده راه شهدا و پدران شهید باشیم و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را به نسل جدید و آینده جامعه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه از دست دادن پدران و مادران شهدا بسیار دردآور است، عنوان کرد: متاسفانه شب گذشته جواد حسن خانی پدر شهیدان نصرالله و حسین حسنخانی ریزی پس از تحمل رنج بیماری در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست، قطعا نام این فداکار که فرزندانی مؤمن و رشید را پرورش داد و تقدیم اسلام و انقلاب کرد در خاطر مردم شهید پرور زرین شهر ماندگار خواهد ماند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: پیکر پدر شهیدان والامقام حسن خانی امروز سه شنبه یک خردادماه از مسجد الرضا زرین شهر بر روی دستان مردم شهیدپرور زرین‌شهر تشییع و در قطعه ایثارگران گلزار زهرا این شهر به خاک‌ سپرده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهید نصرالله حسن خانی ریزی بیستم بهمن ماه ۱۳۳۹ در زرین شهر چشم به جهان گشود. پس از اتمام دوران راهنمایی در رشته اقتصاد مشغول به تحصیل شد و مدرک دیپلم را اخذ کرد. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر شد. نصرالله به عنوان پاسدار در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و با سمت معاون پرسنلی در دارخوین مشغول به فعالیت شد و در نهایت در سوم اسفند ماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در سن ۲۵ سالگی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای زرین شهر آرام گرفت.

شهید حسین حسنخانی ریزی در  ۲۰ دی ماه ۱۳۴۳ در زرین شهر به دنیا آمد و پس از پایان دوران راهنمایی حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل را بر ادامه تحصیل ترجیح داد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. حسین در بیست و سوم تیرماه ۱۳۶۱ در شرق بصره عراق و در عملیات رمضان در سن ۱۸ سالگی بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای زرین شهر آرام گرفت.

کد خبر 344328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.