از ساخت کوکتل مولوتوف تا پیروزی انقلاب

جمعی از پیشگامان انقلاب اسلامی در محل خانه انقلاب اسلامی به بیان خاطرات پنج رمضان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز_دوشنبه ۳۱ اردیبهشت_ در خانه انقلاب و ولایت، برنامه پنجم رمضان با موضوع حمایت از کالای ایرانی با حضور جمعی از تولید کنندگان داخلی برگزار شد که در بخش ابتدایی این برنامه پیشگامان انقلاب اسلامی به بیان خاطرات خود پرداختند.

حسن حداد اصفهانی رییس جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان در این جلسه اظهارکرد: زمانی که از زندان رها شدیم در حالت مریضی سختی بودیم. من کلام یکی از سالخوردگان که می‌گفت ورق بر می گردد را برای افرادی که به عیادتم می آمدند نقل می‌کردم.

وی افزود: آیت الله خادمی از بدو ورود به اصفهان، پایه گذار پیشگامان انقلاب اسلامی بودند و بعد از آن سایر دوستان را هم به انجام فعالیت تشویق می‌کردیم.

این پیشگام انقلاب اسلامی اضافه کرد: اقدام دیگر ما برای پیروزی انقلاب این بود که چند نفر پشت بام منزل ما را محل ساخت کوکتل قرار داده بودند.

در ادامه محمود نباتی نژاد از دیگر پیشگامان انقلاب افزود: آمریکا با آن ید و قدرت و ابرقدرتی خود که در ۱۳۵ کشور جهان پایگاه نظامی دارد جلوی انقلاب و ایران کاری نکرد و ما جلو او ایستاده‌ایم.

وی افزود: تنها طرف این کشور در دنیا ایران است، یعنی دنیا یک طرف و ایران یک طرف و شکر خدا که از ذلت و خواری دوران شاه بیرون آمدیم.

نباتی نژاد با اشاره به واقعه پنج رمضان گفت: در این شب افراد ساواک برای دستگیری آیت‌الله طاهری آمده بودند.

وی با اشاره به نقش استاد پرورش در این حوادث گفت: ایشان عضو اتاق فکر ما بودند و اتاق فکر تصمیم گرفته بود بازار اصفهان را تعطیل کند. از این رو آقای رضایی که چند وقتی رییس حج و زیارت بودند به  منزل ما آمدند و گفتند که باید بازار اصفهان به دلیل شهادت آقای نوری تعطیل شود و درخواست کنیم آیت الله طاهری را آزاد کنند.

این پیشگام انقلاب افزود: بعد از اینکه بازار تعطیل شد، مردم در مدرسه صدر بازار جمع شدند و از ظلم های نظام  صحبت‌هایی شد. آنجا تصمیم گرفته شد تا جمعیت از صدر بازار به سمت منزل آیت الله خادمی برده شوند تا ایشان به شهربانی زنگ بزنند و آیت الله طاهری را آزاد کنند.

نباتی نژاد افزود: در نهایت ۱۰ روز تحصن در منزل ایشان طول کشید و روز دهم هم فاجعه حکومت نظامی که در انقلاب اثر گذار بود تشکیل شد.

حسین نوربخش هم در ادامه این جلسه گفت: اصفهان اولین شهری بود که حکومت نظامی شد. ۵ روز قبل از ماه رمضان دوستان تصمیم گرفتند از منزل ما به منزل امام تماس گرفته شود که پس از این تماس امام فرمودند به مساجد بروید.

وی تصریح کرد: وظیفه ما حفظ تاریخ انقلاب است و این تاریخ را به صورت کتاب هم منتشر کردیم. تقاضا این است که این تاریخ و خاطرات را محفوظ کنید تا به نسل جوان و فرزندان ما برسد.

کد خبر 344319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.