از سرگیری رابطه ۲۷ ساله

شهردار اصفهان و مدیرکل دفتر امور خارجی شهرداری شیان چین دیدار و بر تقویت روابط این دو شهر تاکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: خواهرخواندگی اصفهان با شهر شیان چین در سال های گذشته به دلیل تناسب‌ها و اشتراکات بسیار زیاد میان این دو شهر شکل گرفته و این اشتراکات مانند سابقه پایتخت بودن، داشتن مساجد بزرگ، جمعیت زیاد، دارا بودن آثار تاریخی و میراثی متعدد، هنوز هم زمینه ساز همکاری و ارتباطات دو شهر است.

قدرت الله نوروزی تأکید کرد: شهرداری اصفهان به شدت علاقمند به گسترش این روابط در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه روابط ایران و چین به ویژه پس از انقلاب روابط بسیار خوبی بوده است، تصریح کرد: باید در شرایط فعلی نیز بتوانیم ارتباط و تعاملات خود را در حوزه های اقتصادی و مبادلات بانکی گسترش دهیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به در حال توسعه بودن شهر اصفهان، شرکت‌های مختلفی از کشور چین می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند حوزه گردشگری، روابط بازرگانی، هنری، میراث فرهنگی، محیط زیست، آموزش و ... سرمایه گذاری کرده و بر اساس توافق‌نامه‌هایی که در گذشته با شهر شیان چین امضا شده، وارد عمل شوند.

به دنبال تقویت روابط شیان چین و اصفهان هستیم

مدیرکل دفتر امور خارجی شهرداری شیان چین با بیان اینکه روابط ۲۷ ساله شهر شیان چین و اصفهان، نیازمند توسعه، تحکیم و تقویت است، گفت: هدف ما از سفر به اصفهان تحکیم و تقویت این روابط است، امیدواریم بتوانیم روابط خود با اصفهان را بهتر از گذشته ادامه دهیم.

وانگ شیاوژن با بیان اینکه اصفهان بسیار زیباتر از گذشته شده، اظهار کرد: وجود درختان و فضای سبز موجود، لطافت و زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است.  

مدیرکل دفتر امور خارجی شهرداری شیان چین ادامه داد: قرار است اجلاس بزرگ راه ابریشم از ۷ تیر ماه در شهر شیان چین برگزار شود که از شهردار اصفهان نیز دعوت می کنیم در صورت امکان در این اجلاس حضور یابند.

در پایان این نشست بر پیگیری موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه منعقد شده در سال گذشته از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی اصفهان در شهر شیان و تعامل و همکاری ویژه در حوزه طب سنتی تأکید شد.  

کد خبر 344307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.