گسترش صنایع آب‌بَر زاینده‌رود را خشک کرده است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، گسترش صنایع آب‌بَر مانند کشاورزی موجب خشک شدن زاینده رود و کمبود آب در منطقه شده است.

به گزارش ایمنا، مسعود تجریشی در خصوص وضعیت کنونی زاینده رود اظهار کرد: موضوع زاینده مانند دریاچه ارومیه ملی است و این حوضه آبریز نیز برای خود یک ستاد احیا دارد که این ستاد نیز برای احیای زاینده رود برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه احیای زاینده رود، گفت: یکی از اهداف این کارگروه تأمین آب شرب مردم استان‌ها و صنایع است، چراکه این یک مساله ملی است و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به کمبود بارش‌ها در کشور، گسترش صنایع آب‌بَر مانند کشاورزی در اطراف زاینده رود موجب خشک شدن این رود و کمبود آب در منطقه شده است.

تجریشی تاکید کرد: مصرف بی‌رویه آب و شیوه نادرست استفاده از منابع آبی طی سال‌های گذشته موجب بروز بحران خشکسالی در این منطقه شده است، اما علی‌رغم تمام مشکلات منطقه، با تمام قوا در جهت بازگرداندن آب به زاینده رود تلاش می‌کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست(پام(

کد خبر 344282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.