۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
 بازی برد برد برای پروژه‌ها

عضو شورای شهر اصفهان گفت: موتور محرکه بخش‌های اقتصادی سازمان‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی است که با رعایت ضوابط کشوری می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی، سرعت ساخت و ساز را افزایش دهد.

پورمحمد شریعتی‌نیا صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی تجاری حرم حضرت زینب (س) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنگامی که بخش خصوصی را وارد انجام پروژه‌ها نمی‌کنیم، توان شهرداری برای انجام کار کم خواهد شد. موتور محرکه بخش‌های اقتصادی سازمان‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی است که با رعایت ضوابط و مقررات کشوری می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی سرعت ساخت و ساز را افزایش دهد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: اکنون شهرداری و شورای پنجم می‌خواهد با فعال کردن بخش مشارکت خصوصی، پروژه‌های عام‌المنفعه را در سطح همه مناطق برای رونق اقتصادی به انجام برساند. البته برای اینکه بگوییم تاکنون چند درصد پروژه‌ها با شرکت خصوصی انجام شده است اطلاعات خاصی در دسترس نیست اما درصد مشارکت‌های شهرداری و شرکت‌های خصوصی بر اساس قیمت روز در منطقه، مشخص می‌شود.

شریعتی‌نیا با بیان اینکه مسئولیت انجام پروژه‌ها بر اساس قیمت زمین و ارزش افزوده به شرکت‌ها یا شهرداری تعلق می‌گیرد، افزود: سرمایه‌گذار و شهرداری‌ها برای انجام پروژه‌ها به گونه‌ای به توافق می‌رسند که به صلاحیت شهر، شهروندان و شرکت خصوصی باشد که در این صورت اگر به توافق برسند، بازی، برد برد خواهد بود، چراکه هم اشتغال‌زایی در پی دارد و هم رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هنگامی که شهرداری بدهکاری‌هایی دارد در حالی که بودجه‌ای هم در اختیار ندارد، انجام پروژه‌ها، پس از بررسی، به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌شود که البته به قیمت زمین و ارزش افزوده نیز بستگی دارد.

کد خبر 344278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.