نماینده‌ای از شورای شهر در کمیته انطباق فرمانداری حضور یابد

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ضروری است که به منظور تبیین بهتر مصوبات شورای شهر نماینده‌ای از این نهاد در کمیته انطباق فرمانداری حضور یابد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشت برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان از کمیته انطباق فرمانداری اظهار کرد: تاکنون موارد مختلفی از مصوبات شورای شهر اصفهان در کمیته انطباق بررسی و به شورا برگشت شده است.

وی با بیان کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهر را با قوانین و مقررات موجود انطباق داده و در صورت عدم تطابق به شورای برگشت می‌کند، افزود: ما باور داریم که نظر شخصی در خصوص مصوبات اعمال نمی‌شود و همه رفتارها بر اساس قانون صورت می گیرد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ضروری است که به منظور تبیین بهتر مصوبات شورای شهر نماینده‌ای از این نهاد در کمیته انطباق حضور یابد تا در تایید مصوبات با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه شورای شهر در برگشت هر مصوبه از فرمانداری دو رفتار را نشان می‌دهد، افزود: در صورت مشاهده هر گونه اشتباه شورای شهر اشتباه خود را می پذیرد و به اصلاح مصوبه می‌پردازد و در صورت عدم وجود هر گونه اشتباه بر مصوبه خود اصرار داشته و تصمیم‌گیری نهایی را به شورای حل اختلاف واگذار می‌کند.

نصر اصفهانی توسعه ارتباط شورای شهر با فرمانداری اصفهان را ضروری خواند افزود: این امر موجب تسریع در امور محوله شهرداری می‌شود.

وی برگشت مصوبه کمک شهرداری به برگزاری انتخابات شورای شهر که به درخواست فرمانداری نیز انجام شده بود را از مهم‌ترین مصوبات برگشت داده شده شورای شهر توسط فرمانداری اعلام کرد و گفت: این لایحه به درخواست فرمانداری توسط شهرداری تدوین و در شورای شهر تصویب شد و این در حالی است که برگشت این مصوبه بسیار جالب بود که بر اساس آن فرمانداری منافع خود را به اجرای قوانین ترجیح داد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین برخی از مصوباتی که در خصوص واگذاری املاک شهرداری به دیگر نهادها است نیز از سوی فرمانداری برگشت داده شده که این امر نیز جای بحث و بررسی دارد.

کد خبر 344277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.