روزانه ۱۰ هزار حمله علیه زیرساخت‌های سایبری استان انجام می‌شود

شهرضا - مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: روزانه ۱۰ هزار حمله علیه زیرساخت‌های سایبری استان انجام می‌شود که بخش زیادی از این حملات، با رعایت اصول پدافند غیرعامل مهار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد صفدریان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا، اظهار کرد: پدافندغیرعامل به عنوان دومین راهبرد دفاعی کشور، بعد از دفاع نظامی برای مقابله با تهدیدات دشمنان مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کشور ایران در حوزه دفاع نظامی دستاوردهای مهمی همچون نهضت مقاومت را دارد که از مرزهای فیزیکی کشور و ایدئولوژیک شیعه، صیانت می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان تصریح کرد: بعضی از تهیدات دشمنان بسیار پیچیده‌تر و خطرناک تر از تهدیدات نظامی هستند که آثار و صدمات بدتری را هم به دنبال دارند، مقابله با این گونه تهدیدات با استفاده از اصول پدافند غیرعامل امکان پذیر است.

صفدریان اضافه کرد: در تهدیدات غیر نظامی جنگ‌افزار، دشمن و زمان وقوع حملات مشخص نیست و به همین دلیل همیشه باید آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی استکبار جهانی و کشورهایی که با نظام اسلامی دشمن هستند ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های غیر نظامی، بدنه بی‌دفاع جامعه را مورد حمله قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در بخش‌هایی از کشور، اظهار کرد: در زمان شیوع این گونه بیماری‌ها که تهدید مهمی برای سلامت مردم و اقتصاد کشور است، باید مجموعه‌ای از دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.

صفدریان گفت: روزانه ۱۰ هزار حمله علیه زیرساخت‌های سایبری استان انجام می‌شود که بخش زیادی از این حملات، با رعایت اصول پدافند غیرعامل مهار می‌شود.

وی ادامه داد: در بعضی موارد دیتاهایی که با سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیاد ایجاد شده، به دلیل رعایت اصول ابتدایی پدافند غیرعامل از بین می‌رود در حالی که متأسفانه، برخی از مدیران این گونه حملات را مخفی می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان با بیان اینکه بعضی از تهدیدات خودساخته هستند، تصریح کرد: گستردگی سازمان‌های خدمات‌رسان ضرورت توجه به اصول پدافند غیرعامل را دوچندان کرده است.

صفدریان با تأکید بر ضرورت پرهیز ادارات از یک جانبه گرایی و تک‌روی در اجری اصول پدافند غیرعامل، اظهار کرد: همه حوزه‌های زیرساختی کشور به یکدیگر وابسته هستند، بنابراین هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که به تنهایی توانسته خود را در برابر تهدیدات ایمن کند.

وی با اشاره به ترویج بعضی شایعات از سوی دشمنان درخصوص صنعت هسته‌ای کشور، تأکید کرد: این صنعت یکی از ایمن‌ترین صنایع کشور است، اما گاهی دشمنان از بروز نارسایی‌هایی در بعضی بخش‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان اظهار کرد:دشمن با اعمال تهدیدات مختلف تلاش می‌کند، نارضایتی عمومی ایجاد و حاکمیت را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی با چالش مواجه کند.

صفدریان با بیان اینکه سوءمدیریت و ناآگاهی برخی از مدیران نسبت به اصول پدافند غیرعامل از عواملی است که باعث ایجاد خسارت به بخش‌های مختلف می‌شود، افزود: گاهی عدم رعایت اصول ساده و اولیه پدافندغیرعامل، باعث بروز این خسارات می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش اصول پدافند غیرعامل به شهروندان، اظهار کرد: در بعضی مناطق مسکونی افرادی اقدام به انبار کردن مواد پرخطر و با قابلیت اشتعال بالا می‌کنند که ممکن است زمینه‌ساز بروز حوادث ناگواری باشد.

کد خبر 344265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.