اعتیاد حاصل فقر فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: اعتیاد حاصل فقر فرهنگی و ناهنجاری‌های تربیتی و اجتماعی است، بنابراین بهترین راه برای مقابله با این معضل اجتماعی ترویج فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.

به گزرش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد مهم ترین رکن مقابله با افزایش آمار اعتیاد در جامعه است.

وی با اشاره به استقرار ایستگاه شهید امامی در این شهرستان، تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مود مخدر در این ایستگاه کشف شد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به گروه‌های در معرض خطر جامعه، اظهار کرد: این آموزش‌ها باید از دوران مهدکودک و پیش دبستانی آغاز شود.

رفیعی نژاد با تأکید بر ضرورت توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان پایه هفتم، تصریح کرد: خدمات پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع‌محور در محله‌های پرخطر و در محیط‌های صنعتی، از مهم ترین اقدامات ضروری در این زمینه است.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر تنها در نتیجه فقر و بیکاری ایجاد نمی‌شود، مطالعات نشان داده است افراد ثروتمند و شاغل نیز ممکن است در دام این معضل اجتماعی گرفتار شوند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت پرهیز از غلبه دیدگاه امنیتی در برخورد با معضل اعتیاد، اظهار کرد: اعتیاد حاصل فقر فرهنگی و ناهنجاری‌های تربیتی و اجتماعی است، بنابراین بهترین راه برای مقابله با این معضل اجتماعی ترویج فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است.

کد خبر 344234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.