۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کاهش محسوس سهمیه آب شرب مبارکه

مبارکه - سرپرست فرمانداری مبارکه گفت: سهمیه آب شرب شهرستان به شدت کاهش پیدا کرده و با مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی چاه های آبی که ظرفیت و امکان استفاده از آنها بوده وارد مدار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، جواد سلطانی امروز (یکشنبه) در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی و ستاد صیانت از حقوقی شهروندی شهرستان مبارکه، اظهار کرد: استفاده بیش از حد از منابع آبی در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت باعث ایجاد بحران کم آبی در سراسر کشور و به خصوص استان اصفهان شده است که می طلبد اقدامات گسترده ای در رابطه با فرهنگ سازی مصرف بهینه آب صورت گیرد.  

وی افزود: متاسفانه با وضعیت موجود، امسال آبی برای کشاورزی وجود ندارد و حتی در بخش شرب نیز مقداری که بتواند کفاف حدود پنج میلیون جمعیت استان اصفهان را بدهد، موجود نیست.  

سرپرست فرمانداری مبارکه گفت: در سال آبی گذشته تاکنون مقدار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره بود، اما سال آبی جاری به صورت خوش بینانه اگر بارندگی های اخیر ادامه یابد مقدار ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره می شود و این یعنی یک سوم سال گذشته.  

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی آب می طلبد همه دستگاه هایی که به نوعی با مردم ارتباط دارند و از منابع آبی مصرف می کنند پیوست فرهنگی در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب داشته باشند.  

سلطانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون جلسات متعددی با موضوع بحران کم آبی در شهرستان تشکیل شده است، افزود: سهمیه آب شرب شهرستان به شدت کاهش پیدا کرده و با مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی چاه های آبی که ظرفیت و امکان استفاده از آنها بوده وارد مدار شده، بنابراین ضروری است تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در جهت فرهنگ سازی استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند.

وی استفاده از مخازن استراتژیک آب را برای همه دستگاه ها به خصوص دستگاه هایی که تجمع نیروی انسانی دارند نظیر مدارس، دانشگاه ها، پادگان های نظامی، بیمارستان ها و...  ضروری دانست و گفت: تعداد کمی از ادارات و دستگاه ها از آب شرب در بخش فضای سبز خود استفاده می کنند که در صورت تکرار،  آب این دستگاه ها قطع خواهد شد.

سرپرست فرمانداری مبارکه با بیان اینکه استفاده برخی از مصرف کنندگان خانگی بیش از حد معمول است که به طور مستمر رصد خواهد شد و طبق قانون برخورد می شود، تاکید کرد: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آگاه سازی و حساس سازی مردم توسط همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و دهیاری که دارای فضای تبلیغاتی خوبی هستند در بحث مصرف بهینه آب باید به صورت مستمر انجام پذیرد.

کد خبر 344195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.