دریافت پایان کار برای ساختمان ها آسان تر شد

با تصویب طرح تسهیل در فرآیند تهیه نقشه اعیانی، تفکیکی آپارتمان‌ها، فرآیند دریافت پایان کار برای ساخت و سازهای شهری آسان تر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  فرآیند تهیه نقشه برای ساخت‌وسازهای شهری و دریافت پایان کار پروسه‌ای طولانی را در بین نهادهای مختلف همچون مدیریت شهری و اداره ثبت در پی داشت. بر همین اساس طرح تسهیل در فرآیند تهیه نقشه اعیانی، تفکیکی آپارتمان‌ها در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

نصیرملت، رییس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر به ناظر اداره ثبت بسنده شود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم زیرا این وظیفه بر عهده مهندس شهرداری اصفهان است اما متأسفانه امکانات لازم برای نظارت دقیق مهندسان شهرداری وجود ندارد.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شروع هرکار جدیدی همراه با آزمون و خطا خواهد بود، عنوان کرد: باید سعی کنیم آنها را به حداقل برسانیم که در این خصوص تفاهم نامه‌ای با اداره ثبت به امضا رسیده است اما قرار نبود نظارت مهندس شهرداری از این فرآیند حذف شود.

وی ادامه داد: از طرفی پیشنهاد می‌کنیم این طرح در یکی از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به صورت پایلوت اجرا شود تا معایب و محاسن آن آسیب شناسی شود.

وحید مهدویان، مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، گفت: دفترچه ادبیات مشترک بین شهرداری اصفهان و اداره ثبت تدوین شده تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود و قرار بر این نیست که فرآیندهای مدیریت شهری تغییر کند بنابراین در طرح جدید از موازی کاری جلوگیری شده و صدور پایان کار ساختمان‌ها تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این طرح با هشت رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و انتخاب موسسه حسابرسی برای انجام عملیات حسابرسی سال ۹۶ شورای اسلامی شهر نیز به هیئت‌رییسه شورا واگذار شد.

کد خبر 344192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.