روسیه در کنار ایران نیست، سیاستهای خود را دنبال می کند

یک پژوهشگر ارشد و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: انتظار این که روسیه از منافع ایران در برجام دفاع کند منطقی نیست؛ چرا که روسیه به دنبال منافع خود است و در همین راستا حفظ برجام را فرصتی خوب دانسته و معتقد است این توافق باید اجرا شود.

حسن بهشتی پور در خصوص موضع روسیه در قبال ایران و برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق، به خبرنگار ایمنا گفت: همه کشورها از منافع ملی خود حمایت می کنند و روسیه هم  طبیعتا به دنبال منافع ملی خویش است؛ پس نمی توان گفت روسیه بخاطر منافع ایران در کنار ما ایستاده است. 

وی خاطر نشان کرد: انتظار این که روسیه از منافع ایران در برجام دفاع کند منطقی نیست؛ چرا که روسیه به دنبال منافع خودش است و درهمین راستا حفظ  برجام را فرصتی خوب دانسته و معتقد است این توافق باید اجرا شود. روسیه از برجام حمایت می کند؛ چرا که معتقداست برجام به امنیت بین المللی وعدم اشاعه سلاح های هسته ای در منطقه  کمک کرده و به همین خاطر هم باید ادامه پیدا کند.

این پژوهشگر ارشد و تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که آیا روسیه تا آخر درکنار ایران خواهدایستاد؟ اظهار کرد: روسیه در کنار ایران نیست و در کل سیاستهای خود را دنبال می کند، مثل کشورهای دیگر همچون آلمان ،چین، فرانسه و انگلیس که سیاستهای خود را دنبال می کنند، اما در مجموع همه این کشورها همچنان معتقد هستند که برجام باید اجرا شود و این موضوع درکنار ایران بودن نیست، بلکه به این معنا است که این کشورها هم برجام را درچارچوب منافع خودشان می دانند و به همین دلیل از اجرای آن حمایت می کنند.

برجام مدل خوبی برای همکاری های  بین المللی بود

این پژوهشگر ارشد و تحلیلگر مسائل سیاسی تحلیل گر مسائل بین المللی افزود :وقتی کشورهایی چون آلمان، انگلیس، روسیه و چین از برجام دفاع می کنند بیشتر به خاطر حفظ منافع و مواضع خودشان و البته حفظ دستاوردهای برجام است که منجر به صلح وثبات در منطقه شده است. 

بهشتی پور تصریح کرد: برجام یک توافق بین المللی وبه نفع همه کشورهای منطقه وجهان است، بعضی از ابعاد این توافق به صلح وثبات در منطقه و بعضی ابعاد دیگر آن به صلح و امنیت بین المللی  کمک می کند. این توافق چند جانبه مدل خوبی برای همکاری بود که متاسفانه آمریکابه دلیل خود خواهی از آن خارج شد.

کد خبر 344179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.