۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
آب استخر هتل را قورت ندهید

انگل‌ها و باکتری‌ها مسبب شیوع بیشترین بیماری های مرتبط با شنا هستند. استخر هتل ها، پارک های عمومی و پارک های آبی، برخی از مکان هایی هستند طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ به عنوان بستر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط با شنا شناخته شدند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا و بنابر گزارش جدید از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، هرچند فصل تعطیلات، زمان مناسب برای شنا در استخر، حوضچه های آب گرم و پارک های آبی است، اما بهتر است پیش از هرگونه آب بازی کمی به عواقب آن فکر کنید.

بر اساس گزارش منتشر شده در sciencenews ، مقامات بهداشت عمومی آمریکا گزارشی از شیوع ۴۹۳ بیماری مرتبط با آب آشامیدنی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ ارائه  کردند که منجر به بیمار شدن ۲۷۰۰۰ نفر و هشت مرگ شده اند؛ منشا حدود یک سوم یعنی ۳۲ درصد این بیماری ها، استخر هتل ها، ۲۳ درصد پارک های عمومی، ۱۴ درصد باشگاه های تفریحی و ورزشی و ۱۱ درصد آن نیز پارک های آبی بوده است.

بروز اکثر این عفونت ها ناشی از نقش ارگانیزم هایی بود که توانایی مقاومت در برابر کلر و دیگر مواد ضد عفونی کننده را داشتند؛ کریپتوسپوریدیوم، انگلی که می تواند منجر به مشکلات دستگاه گوارشی شود، سودوموناس، باکتری که روی گوش شناگر تاثیر می گذارد و لژیونلا، باکتری دیگری که باعث بیماری ای مانند پنومونی می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در رابطه با نتایج به دست آمده توصیه هایی را اعلام کرده است؛ از بلعیدن آب استخر خودداری شود، از ورود کودکان مبتلا به اسهال به درون آب جلوگیری گردد و برای اطلاع از سطوح  pH، بروم و کلر در آب، از نوارهای تست استفاده شود.

کد خبر 344166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.