"باغ کاران" و "آتش" به خیابان‌های اصفهان بازگشت

رییس شورای نامگذاری معابر شهر اصفهان گفت: بر اساس آخرین مصوبات شورای نامگذاری معابر شهری اصفهان نام‌های "باغ کاران" و "آتش" به خیابان‌های اصفهان بازگشت.

مهدی مقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین مصوبات شورای نامگذاری معابر شهر اصفهان اظهار کرد: همواره آدرس دهی شهروندان برای خیابان "هشت بهشت" با مشکل مواجه بود و درخواست‌هایی برای تغییر نام این خیابان، حدفاصل اتوبان صیاد شیرازی تا خیابان نیرو، وجود داشت که در جلسه این هفته شورای نامگذاری، این بخش از خیابان هشت بهشت به خیابان "دکتر حسین فاطمی" تغییر یافت.

وی ادامه داد:  بر این اساس حد فاصل خیابان بزرگمهر تا اتوبان صیاد شیرازی به نام "هشت بهشت شرقی" و حدفاصل خیابان بزرگمهر تا خیابان نشاط به نام "هشت بهشت غربی" باقی مانده است.

رییس شورای نامگذاری معابر شهری اصفهان افزود: دکتر فاطمی از نظریه پردازان ملی شدن صنعت نفت ایران و زاده نایین است.

وی با بیان اینکه هم‌چنین بسیاری از شهروندان خواستار بازگشت نام‌های پیشین خیابان‌های شهر هستند، اعلام کرد: بر این اساس خیابان ابوالحسن اصفهانی در منطقه سه به نام تاریخی و قدیمی خود، "باغ کاران"، تغییر نام داد و چهارراه تقاطع این خیابان با شریف واقفی به نام "ابوالحسن اصفهانی" نامگذاری شد.

مقدری با بیان اینکه "باغ کاران" قدیمی‌ترین بخش از باغ‌های اصفهان است که صدها سال نام این منطقه بوده و در شعر حافظ نیز به آن اشاره شده است، افزود: همچنین، خیابان مقداد در منطقه یک به نام پیشین خود، "آتش"، که وجه تسمیه آن شاعر نامدار نصف جهان، "آتش اصفهانی" است.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه نام ایستگاه‌های خط دو و سه و طرح توسعه خط یک مترو نیز نهایی و به تصویب رسید.

گفتنی است مصوبات شورای نامگذاری برای تصویب نهایی به صحن علنی شورای شهر اصفهان تقدیم می‌شود.

کد خبر 344152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.