۴۰۰۰ مکان در مشهد نیازمند دریافت تاییدیه ایمنی است

کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حال بررسی و طبقه‌بندی این ۴۰۰۰ مورد هستند تا مشخص شود کدام ساختمان‌ها تاییدیه و پایان کار ندارند و کدام ساختمان‌ها پایانکار دارند اما سیستم ایمنی آنها به روز و آماده به کار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آتشپاد دوم حسن جعفری اظهار: از سوی سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای به سازمان آتش‌نشانی ابلاغ شد که براساس آن ساختمان‌هایی که تاییدیه ایمنی ندارند شناسایی و نسبت به دریافت تایید ایمنی از سازمان آتش‌نشانی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در پی ابلاغ این نامه از سوی سازمان بازرسی کل کشور با شهرداری‌های مناطق مشهد مکاتبه کردیم و خواستار شناسایی و معرفی ساختمان‌ها و اماکنی که به بهره‌برداری رسیده اما تاییدیه ایمنی ندارند و همچنین پاساژها و سراهای قدیمی مشهد برای بازرسی و پیگیری برای تاییدیه ایمنی آنها شدیم.

جعفری ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰۰ ساختمان از سوی شهرداری‌های مناطق مشهد که به بهره‌برداری رسیده‌اند و تاییدیه ایمنی ندارند و یا اینکه درگذشته پایانکار دریافت کرده‌اند اما فاقد ایمنی لازم هستند شناسایی و به آتش‌نشانی اعلام شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهارکرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حال بررسی و طبقه‌بندی این ۴۰۰۰ مورد هستند تا مشخص شود کدام ساختمان‌ها تاییدیه و پایان کار ندارند و کدام ساختمان‌ها پایانکار دارند اما سیستم ایمنی آنها به روز و آماده به کار نیست.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۹۴ بازدید از صنوف انجام شده که از این تعداد حدود ۷ هزار و ۶۰ واحد صنفی از سازمان آتش‌نشانی تاییدیه ایمنی دریافت کرده‌اند و مابقی نیز یا مراجعه نکرده و یا تغییر شغل داده‌اند.

کد خبر 344141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.