تکمیل سالن گلستان شهدا؛ نیازمند اعتبارات دولتی

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۹۵ درصدی مراحل ساخت پارکینگ و فونداسیون سالن جدید گلستان شهدای اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرداری با احتساب هزینه‌های آزادسازی ۲۴.۵ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پروژه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان سالها بود که به دلیل اختلاف نظرها در جانمایی‌ علیرغم پیگیری مسئولان اجرایی محقق نشد تا اینکه سرانجام در سال ۹۵ با تغییر جانمایی سالن و موافقت همه دستگاه‌ها این پروژه کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن کلید خورد.
وی با بیان اینکه سالن جدید گلستان شهدا با مساحت پنج هزار مترمربع و مساحت پارکینگ آن نیز پنج هزار مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه قرار شد یک سوم هزینه‌ها را شهرداری، یک سوم از سوی استانداری و یک سوم توسط بنیاد شهید تامین اعتبار شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان علاوه بر هزینه‌های آزادسازی، اقدام به ساخت پارکینگ و بیس های سالن اول و دوم کرد و پروژه را در اختیار پیمانکار بنیاد شهید قرار داد تا عملیات ادامه یابد.

وی افزود: بنیاد شهید تاکید بر احداث سومین سالن در پروژه جدید گلستان شهدای اصفهان دارد که سالن سوم هم هزینه‌های آزادسازی هم هزینه احداث دارد ضمن اینکه باید نازک‌کاری سالن‌های اول و دوم انجام شود.

مظفر با بیان اینکه شهرداری تاکنون برای آزادسازی این پروژه ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده و این رقم بدون در نظر گرفتن سالن سوم بوده است، گفت: برای آزادسازی احداث سالن سوم شهرداری باید ۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: برای احداث پارکینگ۴.۵ میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شده است، ضمن اینکه عملیات نازک کاری سالن اول، دوم و رواق ها  ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: هزینه کل اجرای این پروژه با هزینه آزادسازی و اجرای سه سالن ۵۵ میلیارد تومان است، که اگر قرار باشد یک سوم هزینه‌ها را شهرداری، یک سوم را استانداری و یک سوم را بنیاد شهید پرداخت کند، می‌توان اعلام کرد در حال حاضر شهرداری با احتساب هزینه‌های آزادسازی ۲۴.۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: برای ادامه اجرای این پروژه باید بنیاد شهید و استانداری از محل بودجه‌های دولتی تامین اعتبار مورد نیاز را انجام دهند تا ادامه نازک‌کاری سالن‌های یک و دو که ۳۵۰۰ متر مربع وسعت دارد انجام شود و سالن سوم نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 344119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.