۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
۱۲ گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره

شبکه محصول سالم( طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، تشکیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی که به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم تشکیل شد.

شبکه محصول سالم( طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی که به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم منجر می شود، تشکیل شد.

این شبکه با مشارکت شرکت ها و گروه های کنشگر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم به طور داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت های شبکه ایفا خواهد کرد.

مدل کاری ۱۲ گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره در مدیریت زنجیره تامین سبز که توسط موسسه ترویج محصول سالم (مجری طرح) تدوین و ارائه شده است در اتاق فکر شبکه در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، کارگروه کشاورزی مورد تایید و حمایت قرار گرفته است.

اهداف این شبکه شامل «تعیین شاخص های سلامت و رتبه بندی، صدور گواهی و رهگیری محصولات کشاورزی و غذایی در زنجیره تامین محصولات سالم توسط اعضا»، «ایجاد شبکه معتمد همکاری بین نهادها، شرکت های خصوصی و موسسات دولتی و غیردولتی برای ارتقای سلامت کشور»، «افزایش ظرفیت و بهره وری تولید و توزیع محصولات سالم با توسعه فعالیت های نوآورانه و جمعی به بهره مندی کشور از فناوری های مرتبط با سلامت و شرکت های خصوصی موثر در زنجیره تامین محصولات کشاورزی» می شود.

کد خبر 344100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.