زاینده رود تشنه، آخرین نفس های کشاورزی در لنجان را می شمارد

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: در قضیه بحران آب نباید کشاورزان زحمت ‌کش تنها بمانند، صنعت و فضای سبز در خصوص آب، حمایت ملی را به همراه دارد، آنچه مظلوم واقع شده کشاورز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در اولین خطبه‌ عبادی سیاسی نماز جمعه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آنچه امروز خشم و وحشت استکبار جهانی را رقم زده عزت، قدرت و نفوذ مقاومت است و بر همین اساس دشمن از محور مقاومت هراس دارد چرا که شاخ قدرت های بزرگ به دست محور مقاومت در نقاط مختلف شکسته شده و برای همین دشمن از تمام قدرت خود استفاده می کند و در این مسیر از وحشی گری هم ابایی ندارد.

وی افزود: امروز دنیا شاهد وحشی‌ گری های استکبار جهانی بوده و می بیند انسان های بی دفاع و مظلوم از جمله زنان، کودکان و  جوانان توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند تا محور مقاومت را  در غزه و دیگر نقاط به عقب برانند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: تمامی این اقدمات و شهادت انسان های بی دفاع نه تنها باعث عقب رفتن مقاومت نخواهد شد بلکه خون تازه‌ای وارد رگ های محور مقاومت خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی مقاومت در سوم خرداد در فتح خرمشهر آغاز شد و عده‌ای از زنان، کودکان و جوانان با دستان خالی ۴۰ روز شهر خود را در برابر تجاوز وحشیانه صدام حفظ کردند، محور مقاومت قدرت خود را به دنیا نشان داد.

باقریان اضافه کرد: این فرهنگ مقاومت به سراسر دنیا مخابره شد و سرلوحه جوانان تمامی کشورها قرار گرفت و همه شاهد بودند محور مقاومت شاخ اسرائیل و آمریکا را توسط جوانان لبنان شکست و باعث پیروزی های بزرگی در سوریه، عراق و...  شد.

وی عنوان کرد: امروز محور مقاومت در عمق جان مردم نفوذ کرده درحالی که دشمنان فکر می‌کردند مردم با محور مقاومت نیستند و با خرج کردن پول های هنگفتی در لبنان و عراق به دنبال  محدود کردن مقاومت بودند، اما انتخابات لبنان و عراق چیز دیگری را به دنیا فهماند و نفوذ و قدرت محور مقاومت در دل های مردم برای جهان نمایان و مشخص شد .

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز استکبار به سرکردگی آمریکا  اقدامات دیوانه واری را انجام می دهد و یکی از این اقدمات احمقانه، عدم تعهد آمریکا و برخی کشورها به تعهدات خود است، آنها یک روز تعهد می کنند که قدس متعلق به فلسطین باقی خواهد، اما روز دیگر با بی شرمی تمام سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

وی افزود: آمریکا یک روز تعهدی را تحت عنوان برجام با نظارت مجامع بین المللی امضا می‌کند و روز دیگر زیر تعهد خود می زند و آنچه آمریکا با زیر پا نهادن تعهدات بین المللی  انجام می دهد بارها توسط رهبر فرزانه و با بصیرت انقلاب اسلامی به همه ما تذکر داده شده بود.

باقریان متذکر شد: با زیرپا نهادن برجام توسط آمریکا، نسل جوان و آینده ما که شیطنت آمریکا را لمس نکرده بود یک تجربه کسب کرد و بد عهدی و خوی دشمنی استکبار را با چشمان خود دید و باعث شد هوشیاری، زیرکی، استقامت و ولایت پذیری مردم ایران که رمز پیروزی های ما در برابر استکبار بود، تقویت شود .

وی در  ادامه با بیان اینکه امروز شهرستان لنجان با بحران جدی آب روبه رو است، گفت: بحثی که سال هاست در اولویت شعارهای مسئولان قرار گرفته بحث بحران است، اما در قضیه بحران آب نباید کشاورزان زحمت ‌کش ما تنها بمانند، صنعت  و فضای سبز در خصوص آب حمایت ملی را به همراه دارد، آنچه مظلوم واقع شده کشاورز است.

امام جمعه زرین شهر افزود: امروز نباید به دلیل بحران آب تمام آسیب‌ها به کشاورزان وارد شود، سال ها بارش های الهی و نزولات آسمانی سیر نزولی داشته و همه این‌ را می‌فهمند، اما آنچه مهم به شمار می آید مباحث مدیریت آب است، امروز کشاورزی، باغ ها و حتی درختان بستر رودخانه  در منطقه در حال نابودی است.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم نسبت به این موضوع و کشاورزان بی تفاوت باشیم، نباید فراموش کرد نمی شود به یک باره تولیدات کشاورزی منطقه تعطیل شود، چرا که این تعطیلی باعث بیکاری، بیماری و هزاران معظل دیگر خواهد شد که گریبان شهر می شود.

باقریان ادامه داد: عبور از بحران آب مدیریت قوی و کارشناسی می خواهد، چرا امروز کشاورز باید احساس کنند حق او پایمال شده و کسی به فکر او نیست؟ کشاورزان تا امروز صبوری و فهم و شعور خود را نشان داده اند، اما این مسئله نباید باعث غفلت مسئولان شود و قشر زحمت کش و صبور کشاورز مورد آسیب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امروز مطالبات کشاورزان باید از مجاری قانونی پیگیری شود، تمامی ائمه جمعه شهرستان لنجان نیز طی نامه ای به استاندار دغدغه های کشاورزان را مطرح کردند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امروز کشاورز باید بداند که حق او پایمال نخواهد شد و آنها باید مطمئن شوند که اگر امسال کشت نکرد برای کشت سال بعد آنها فکری اساسی خواهد شد، نه اینکه  احساس کند اگر امسال نتوانست کشت کنند برای همیشه مورد فراموشی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز زمان شعار دادن نیست بلکه باید به وعده های خود در حوزه آب ریز عمل کنیم، باید طرح های کارشناسی شده را اجرایی کرد نه اینکه همچون ۱۷ سال گذشته فقط شعار کشت جایگزین را می دهیم و در عمل هیج اتفاقی نیفتاده است.

باقریان افزود: باید توجه داشت برخی زمین ها اگر آب هم باشد کشاورزی در آن معقول نیست، بنابراین باید راهکار مناسب برای این زمین ها پیدا کنیم نه اینکه آب ندهیم و طبق قانون اجازه هیچ کار دیگری هم به کشاورز که زمین تنها سرمایه او است ندهیم.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی مطابق قانون کار می کند، اما باید چاره‌ای مناسب و منطقی اتخاذ کنیم، همین هفته پیش بنده خدمت آیت الله طباطبایی رسیدم و از ایشان طلب یاری در خصوص احقاق حق کشاورزان کردم و با جدیت پیگیر حقوق کشاورزان خواهیم بود چرا که این قشر نیز جزئی از همین مردم شریف منطقه هستند.

کد خبر 344066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.