تنها راه نجات فلسطین مظلوم مبارزه و مقاومت است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: بیت المقدس پایتخت فلسطین بوده و مقاومت، تنها راه ملت فلسطین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر ماه مبارک رمضان را ماه گسترش سفره الهی دانست و اظهار کرد: رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند یک سفره دارد، چیزهایی بر سر این سفره هست که تاکنون چشمی ندیده و گوشی نشنیده است و نه به قلب کسی خطور کرده است. بر سر این سفره فقط یک گروه می نشینند این گروه فقط روزه داران هستند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان سفره ای به مدت یک ماه گسترده و همه چیز در آن فراوان است، اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، بسیار محروم است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: ماه مبارک رمضان در نزد خدای متعال، بهترین و افضل‌ از همه ماه‌ها است؛ بنابراین حفظ ارزش‌های اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان بر همگان واجب است.

وی ادامه داد: کسانی که به هر دلیل نمی‌خواهند یا نمی‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند باید حرمت این ماه را حفظ کنند و بر همین اساس نیروی انتظامی باید با افرادی که حرمت این ماه عزیز را نگه نمی دارند، برخورد کند.

سرافراز اضافه کرد: البته لازم بود نیروی انتظامی در خصوص حرمت‌شکنی ماه رمضان اطلاعیه ای صادر می کرد از سوی دیگر مردم هم نباید در مواجه با روزه خواری در ماه رمضان بی تفاوت باشند بلکه باید با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش ارتکاب این گناه بزرگ شوند.

وی عنوان کرد: گشت های نظارت و کنترل در سطح بازار و مکان هایی که نیاز است فعال تر و جدی تر عمل کنند و اگر تخلفی مشاهده شد با عاملان تخلف برخورد قاطع شود.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: مسئولان بهداشت و سلامت محیط نیز نظارت جدّی تری بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: مهم‌ترین نکته عبرت‌آموز این تجربه، بناگذاری توافق بر عدم‌اعتماد به طرف غربی و پرهیز از سهل‌اندیشی و خوش‌بینی است.

سرافراز افزود: امروز انتخاب‌های ملت ایران بین دو گزینه گشایش و یا تنگی معیشت نیست، بلکه برگزیدن راه «عزت» و یا «تحقیر» ملی بوده از این‌رو ضروری است تصمیم‌گیری در خصوص مختصر برجا مانده از برجام تصمیمی مبتنی بر عزت ملی باشد.

وی تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم حریف ما بازی جدیدی را آغاز کرده و اگر نتوانیم متناسب با این بازی جدید بازآرایی و باز مهندسی لازم را دستور کار قرار دهیم، از او جا می‌مانیم و بازنده خواهیم شد.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: امروز که در چنین نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم، ضرورت دارد به راهی که پشت سر گذاشته و تجربیاتی که اندوخته‌ایم، نگاهی بیندازیم و با ترسیم نقشه راه جدید که مطابق با منافع ملی کشور و توصیه‌های راهبردی رهبر حکیم انقلاب باشد، قدم در مسیر دشوار و سرنوشت‌ساز پیش رو بگذاریم.

وی عنوان کرد: اقدام احمقانه ترامپ به انتقال سفارت از تل آویو به قدس باعث شد بار دیگر مسئله فلسطین که در سایه تروریسم تکفیری در منطقه، به حاشیه رفته بود، به صدر مسائل جهان اسلام بازگردد و از این‌رو کشورهای اسلامی نباید این مسئله را به سادگی رها کنند.

سرافراز خاطرنشان کرد: مقامات کشورهای اسلامی باید مسئله فلسطین را در رأس مسائل خارجی خود قرار دهند و دولت های اسلامی نیز باید موضع بگیرند، اما نمی گیرند.

وی با بیان اینکه بیت المقدس پایتخت فلسطین و مقاومت است، افزود: تنها راه ملت فلسطین برای نابودی اسراییل تعیین روزشمار است و برای هر روز آن برنامه داشته باشند.

وی یادآور شد: سیزدهم ماه رمضان مراسم جشن گلریزان برای جمع آوری کمک های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مثل تصادف، بدهکاری، ضمانت و ... برگزار خواهد شد.

سرافراز افزود: تعدادی از زندانیان بخاطر بدهی گرفتار شده اند و از خانواده و زن و بچه دور شده اند و ... که این مسئله تبعات اجتماعی و آسیب های فراوانی را به دنبال خواهد داشت بر همین اساس مردم و خیران تلاش کنند در این مراسم سنگ تمام بگذارند.

کد خبر 344061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.