ماه مبارک رمضان ماه فهم دین و معارف الهی است

برخوارـ امام جمعه دولت آباد گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای فهم دقیق دین و معارف الهی فراهم‌ می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به واسطه روزه داری، نماز اول وقت، قرآن خواندن، خواندن دعاهای این ماه و ترک بعضی از محرمات؛ روح انسان صیقل پیدا می کند و آماده دریافت حقایق و معارف اللهی می شود.

وی اظهار کرد: در این ماه انسان هر چقدر تلاش برای عبادت داشته باشد، لذت معنوی بیشتر را به همراه دارد و فهم دقیق تری نسبت به دین پیدا می کند.

امام جمعه دولت آباد گفت:‌ در زمان کنونی راهزنان اعتقادی زیاد شده اند، افرادی که هر مسئله و مشکل سیاسی و اجتماعی را به دین ربط می دهند و همه مسائل و مشکلات را به پای مسلمانی و دین می گذارند.

وی افزود:‌ دشمن تلاش دارد که باور و اعتقادات ناب اسلامی را از مردم بگیرد و در باورها و اعتقادات مردم در هر فضا و فرصتی با نفوذ، باورها را تغییر دهد.

حجت الاسلام محمود آبادی اظهار کرد: انسانی که دین دارد و اعتقاد و باورش این است که قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) الگو هستند، جهت دهی زندگی خود را طبق قرآن و روش زندگی پیامبر (ص) و ائمه (ع) برنامه ریزی می کند.

وی با اشاره به ماه پر برکت رمضان گفت: ماه رمضان فرصت تغییر دادن مسیر زندگی است، چرا که انسان متنبه و بیدار می شود و ندای فطرت خداشناسی خود را می شنود و به طرف خدا قدم بر می دارد.

امام جمعه دولت آباد با محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مسلمانان مظلوم ساکن در غزه افزود: هر دو اقدام جنایتگرانه، ناشی از خوی استکباری و بی توجهی به خواست مردم مسلمان و دهن کجی به قوانین بین المللی است که در وجود سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

حجت الاسلام محمود آبادی اظهار کرد: کبر و غرور و خود برتربینی که در رییس جمهور آمریکا و دولتمردان این کشور وجود دارد به این جنایت ها ختم نخواهد شد و جنایت های دیگری را در پی خواهد داشت و شعله های آن به تمام کسانی که در مقابل او ایستادگی کنند، خواهد رسید.

وی با بیان اینکه متأسّفانه بسیاری از کشورهای اسلامی بیدار نیستند، گفت: تاوان خیانت دولتمردان عربستان سعودی، قطر و امارات را مردم مظلوم فلسطین می پردازند.

امام جمعه دولت آباد افزود: قرآن دستور مقاومت در مقابل مستکبران را می دهد  و قدرت واقعی از آن خدا است، خداوند هم وعده داده است که کمک می کند و شرط تحقق وعده الهی ایمان و استقامت است.

کد خبر 344059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.